Még van pár éve a piacon a Lada Grantának, amelynek az utóda lesz középtávon a Renault-Nissan CMF-B műszaki alapján, de helyi beszállítókra alapozva kifejlesztett Iskra. Utóbbi szériagyártása csak júliusban indul, és az idén mindössze 40 ezer példány legyártását tervezik, tehát a tényleges stafétaváltásra előreláthatóan csak 2027-ben kerül majd sor. Addig is kibővítik a választékot, egészen pontosan egy új modellváltozatot legóztak össze jórészt meglévő alkatrészekből.

A Lada Granta Cross a kombi karosszéria szabadidő-autós körítésű változata, e mellé érkezik most a Lada Granta Active Cross, ami az 5 ajtós ferdehátú karosszérián alapuló szabadidő-autós körítésű modell. Változtatások nélkül veszik át az első lökhárítót és a kerékjáratok fekete peremét, a hátsó lökhárító új, mert hosszabb a befejezés a kombinál. A megjelenésen kívül még érdemi változás, hogy 180 mm-ről 198 mm-re növelik a hasmagasságot. A Lada Granta Active Cross a 90 és a 106 lóerős motorral egyaránt választható lesz, az árakat majd később jelentik be.

A másik újdonság egy visszatérő, az autósiskolák számára készítik a gyári építésű oktatóautót. Annál a fék- és kuplungpedált fémcsövek segítségével, stabil módon kettőzték meg, a rendszer nem igényel utánállítást. A +2 pedál mellett még az autóvezető-oktatásra figyelmeztető kötelező tábla is része a csomagnak. A 90 lóerős motorral szerelt lépcsős hátú Lada Granta oktatóautó indulóára 1 079 000 rubel (4,85 millió Ft), ami olcsóbb, mint a piacon elérhető legolcsóbb átalakítókészlettel felszerelt Granta ára.
