A japán kormányzat magánvállalkozások segítségével akarja felpörgetni az űrprogramját, amíg a Toyota holdjárót fejleszt, a Nissan a villanymotorokkal szerzett tapasztalatait bocsátja a JAXA rendelkezésére, a Honda rakétaprogramot indított, amely most fontos mérföldkőhöz érkezett: végrehajtották az újrahasználható rakéta első sikeres kilövését és landolását. A 85 cm átmérőjű, 6,3 méter hosszú rakéta száraz tömege 900 kg, üzemanyaggal feltöltve 1312 kg-ot nyom.

A próbarepülés során összesen 56,6 másodpercet töltött a levegőben a Honda rakétája, ez idő alatt 271,4 méteres magasságig emelkedett, landolásnál a kijelölt célponttól 37 cm-re szállt le. A Honda 2021-ben a nulláról kezdte fejleszteni újrahasználható rakétáját a belső égésű motorokkal (égésfolyamatok) és az Asimo robottal (mozgáskoordináció) szerzett tapasztalatok felhasználásával, 2024 óta folytatott gyakorlati teszteket – fel- és leszállások, lebegések – az újrahasználható rakétájával. Még a fejlesztés korai szakaszában tartanak, még nem született végleges döntés a rakéta kereskedelmi hasznosításáról, az aktuális ütemterv alapján a Honda 2029-re akarja végrehajtani az első szuborbitális repülést.