Jelentős gyűjteménnyel rendelkezik a Renault, azonban jelenleg több helyszínen tárolják a járműveket, műalkotásokat és dokumentumokat, azok nem látogathatóak nyilvánosan. Ezen segít a most épülő múzeum, amelyet a Flinsban található gyár előtt valósítanak meg. Már 1952 óta termel a Párizstól 40 kilométerre lévő gyár, ahol eddig 18 millió Renault készült, 2021 óta a körforgásos termelés úttörő üzeme a gyár.

Jakob Celnikier úgy tervezte meg az új épületet, hogy annak megjelenése illeszkedik a Bernard Zehrfuss által készített eredeti gyárépülethez, de az erős vízszintes helyett függőleges tagolást használt. Az épületben lesz egy 2800 négyzetméteres rendezvényhelyszín, tárgyalók, járműjavító, -felújító műhely is, a leglátványosabb rész azonban a több száz, polcon tárolt veterán jármű lesz – ezeket a homlokzat üvegfelületén keresztül is lehet majd látni.

A Renault 1898 óta rengeteg dokumentumot – reklámposzterek, műszaki rajzok –, díjakat, kisautókat – formatervezési modellek, pedálos autók – és könyveket gyűjtött össze, ezek is helyet kapnak az új múzeumban. Persze a gyűjtemény nem állandó, folyamatosan változik, ami nemcsak bővülést jelent, de időről időre értékesítenek abból, idén például december 6–7-én szervez az Artcurial árverési ház egy olyan aukciót, ahol a Renault-gyűjteményben található duplikátumokat kínálják fel.

A veterán járművek és automobiliák mellett a tanulmányautók és a 2024 júniusában megalapított Renault Művészetért és Kultúráért alap is az új létesítménybe költözik. A Renault a harmincas évek óta támogatja a kortárs művészetet, ez idő alatt számos műalkotást is gyűjtött, például Victor Vasarely több alkotását. A Flinsben található autógyár legutóbbi átépítése során az egyik korábbi fényezőüzem helyén egy 3200 négyzetméteres Art Factory nevű alkotóteret hoztak létre, ez szintén a 2027-ben megnyíló új központ irányítása alatt működik majd tovább.