A hetvenéves születésnapját ünneplő Alpine márka elkészítette első, ügyfeleknek szánt villanymotoros versenyautóját. Bárki megvásárolhatja majd az Alpine A290 Rally-t, de csak hivatalos értékelésen kívül indulhat vele, hiszen azt nem az FIA által elfogadott, a benzines Rally4-nek megfelelő eRally5 kategóriába homologizálták; az Opel Mokka GSE Rally nem talál legyőzőre az Alpine A290 Rally képében.

Hogy azért mégis legyen némi verseny, Franciaországban külön bajnokságot szerveznek az Alpine A290 Rally számára, ahol a gyár biztosítja a szervizt és a töltést – utóbbival kapcsolatban annyit mondtak, hogy lesz majd olyan hely, ahol megújuló forrásból származó árammal fogják megoldani ezt a feladatot. Természetesen az Alpine A290 Rally teljesíti az FIA által előírt biztonsági előírásokat, bukókerettel merevítik ki a karosszériát, Sabelt kagylóüléseket használnak. Nem nyúlnak a hajtáshoz, az első kerekeket 218 LE/300 Nm teljesítményű villanymotor hajtja, a négyszáz voltos nagyfeszültségű akkumulátor 52 kWh kapacitású. Rövidebbre vették az áttételt, és részlegesen önzáró ZF differenciálzárat is használnak.

Nagy teljesítményű fékeket építettek be, elöl hatdugattyús nyergek szorítják a 350 mm-es tárcsákat, hátul egydugattyús nyergeket használnak 280 mm-es tárcsával, verseny-ABS-sel, és hidraulikus a kézifék. A felfüggesztés alapvetően megfelel az utcai autóénak, de ALP Racing Suspension rugóstagokat használnak, a 18×8 col méretű EVO Corse felnikre Michelin Pilot Sport A abroncsokat szerelnek. A külső menethangot sugárzó rendszert nagyobb teljesítményűre cserélték, hogy a nézők kellően korán hallják az Alpine A290 Rally érkezését. A vételár nettó 59 990 euró, az autó közönségpremierjére a Goodwood FoS-on (július 10–13.) kerítenek sort, az első verseny a Rally Mont-Blanc Morzione lesz (szeptember 4–6.).