A 23 éves autóversenyző kiegyensúlyozott teljesítménnyel tette le a kézjegyét az észtországi viadalon, első versenyén a Toyota Rally1-es autójában. Győzelmét ráadásul majd húsz évvel apja 2005-ös, utolsó WRC-s sikere után aratta. A fiatal svédnek nem sok ideje volt a felkészülésre, hiszen pár héttel a rali előtt derült ki az indulása, s mindössze két napjuk volt navigátorával tesztelni a versenyre. Pénteken mindjárt szakaszgyőzelemmel nyitottak és nem akadtak kihívóra a hétvége hátralévő részében.

„Az után a sok minden után, sok évnyi próbálkozás és próbálkozás, valamint álmodozás után, Elliottal végül megcsináltuk. Szeretném megköszönni a Toyotának és a tesztcsapatnak a segítséget, hogy kényelmesen érezzem magam az autóban. Köszönöm az összes segítséget ettől a csodás, csodás csapattól. Soha nem éreztem ennél jobban magamat” – nyilatkozta lelkesen a versenygyőztes autóversenyző.
A verseny favoritjának, Ott Tanaknak nem úgy alakult a hétvégéje, ahogy sokan várták. Nem tudta kihozni a maximumot az autójából, ott, ahol a tapadás váltakozó minőségű volt. Szombat reggel lefulladt autójával és ez sokba került, de a mögüle jövő fenyegetés enyhült vasárnap, mikor csapattársa, Thierry Neuville 10 másodperces büntetést kapott rossz rajtja miatt a 18. szakaszon. A belgának így végül a harmadik hellyel kellett beérnie.

Tanak így sem panaszkodhat, hiszen ez az eredmény elég volt ahhoz, hogy a világbajnokságban kielőzze Sebastien Ogiert és Elfyn Evanst és az élre álljon. Igaz, előnye csekély, mindössze egy pont. Evans, csak hatodik lett, s azzal vigasztalódhat, hogy a Finn Ralin ezúttal nem az övé lesz a murvasepregetés feladata.

Kalle Rovanpera, aki háromszor is nyert már az Észt Ralin nem tudta dobogós helyre célba vinni autóját. A negyedik helyezett lett, s Adrien Fourmaux követi őt az ötödik helyen. Bár nagyon remélte a francia, hogy a Super Sunday pontokkal és a Power Stage pontjaival előrébb ugrik, végül egy ugratót követően megsérült autója eleje, s ezzel véget értek az álmai.

Sami Pajari pénteken autójával időszakosan teljesítményvesztést élt át, de végül hetedik lett a Toyotával. Az első tizet az M-Sport három pilótája: Martins Sesks, Josh McErlean és Gregoire Munster zárja. Folytatás két hét múlva (2025. július 31. – augusztus 3.) a Finn Ralin, egy újabb murvás versenyen, ahonnan tavaly Sebastien Ogier vihette haza a győztesnek járó trófeát.

2025-ös Észt Rali eredménye
1. Oliver Solberg (SWE) GR Yaris Rally1 2:36:35,1
2. Ott Tanak (EST) i20 N Rally1 2:37:00,3
3. Thierry Neuville (BEL) i20 N Rally1 2:37:23,4
4. Kalle Rovanpera (FIN) GR Yaris Rally1 2:37:30,7
5. Adrien Fourmaux (FRA) i20 N Rally1 2:38:08,1
6. Elfyn Evans (GBR) GR Yaris Rally1 2:38:18,5
7. Sami Pajari (FIN) GR Yaris Rally1 2:39:30,7
8. Martins Sesks (LAT) Puma Rally1 2:40:11,1
9. Joshua McErlean (IRL) Puma Rally1 2:42:04,9
10. Gregoire Munster (LUX) Puma Rally1 2:42:32,6
A világbajnokság állása az Észt Rali után:
Pilóták
1. Ott Tanak (EST) Hyundai WRT 162 pont
2. Elfyn Evans (GBR) Toyota Racing WRT 161 pont
2. Sebastien Ogier (FRA) Toyota Racing WRT 141 pont
4. Kalle Rovanpera (FIN) Toyota Racing WRT 138 pont
5. Thierry Neuville (BEL) Hyundai WRT 114 pont
6. Adrien Fourmaux (FRA) Hyundai WRT 71 pont
7. Takamoto Katsuta (JPN) Toyota Racing WRT 63 pont
8. Oliver Solberg (NOR) Toyota Racing WRT 52 pont
9. Sami Pajari (FIN) Toyota Racing WRT2 38 pont
10. Gregoire Munster (LUX) M-Sport WRT 19 pont
Gyártók
1. Toyota Racing WRT 399 pont
2. Hyundai WRT 347 pont
3. M-Sport Ford WRT 111 pont
4. Toyota Racing WRT2 68 pont
Amber PR