A 23 éves autóversenyző kiegyensúlyozott teljesítménnyel tette le a kézjegyét az észtországi viadalon, első versenyén a Toyota Rally1-es autójában. Győzelmét ráadásul majd húsz évvel apja 2005-ös, utolsó WRC-s sikere után aratta. A fiatal svédnek nem sok ideje volt a felkészülésre, hiszen pár héttel a rali előtt derült ki az indulása, s mindössze két napjuk volt navigátorával tesztelni a versenyre. Pénteken mindjárt szakaszgyőzelemmel nyitottak és nem akadtak kihívóra a hétvége hátralévő részében.

„Az után a sok minden után, sok évnyi próbálkozás és próbálkozás, valamint álmodozás után, Elliottal végül megcsináltuk. Szeretném megköszönni a Toyotának és a tesztcsapatnak a segítséget, hogy kényelmesen érezzem magam az autóban. Köszönöm az összes segítséget ettől a csodás, csodás csapattól. Soha nem éreztem ennél jobban magamat” – nyilatkozta lelkesen a versenygyőztes autóversenyző.
A verseny favoritjának, Ott Tanaknak nem úgy alakult a hétvégéje, ahogy sokan várták. Nem tudta kihozni a maximumot az autójából, ott, ahol a tapadás váltakozó minőségű volt. Szombat reggel lefulladt autójával és ez sokba került, de a mögüle jövő fenyegetés enyhült vasárnap, mikor csapattársa, Thierry Neuville 10 másodperces büntetést kapott rossz rajtja miatt a 18. szakaszon. A belgának így végül a harmadik hellyel kellett beérnie.

Tanak így sem panaszkodhat, hiszen ez az eredmény elég volt ahhoz, hogy a világbajnokságban kielőzze Sebastien Ogiert és Elfyn Evanst és az élre álljon. Igaz, előnye csekély, mindössze egy pont. Evans, csak hatodik lett, s azzal vigasztalódhat, hogy a Finn Ralin ezúttal nem az övé lesz a murvasepregetés feladata.

Kalle Rovanpera, aki háromszor is nyert már az Észt Ralin nem tudta dobogós helyre célba vinni autóját. A negyedik helyezett lett, s Adrien Fourmaux követi őt az ötödik helyen. Bár nagyon remélte a francia, hogy a Super Sunday pontokkal és a Power Stage pontjaival előrébb ugrik, végül egy ugratót követően megsérült autója eleje, s ezzel véget értek az álmai.