A háromajtós Mini célközönsége jellemzően rövid, városi etapokon, egyedül vagy kettesben használja autóját. Sem a hatótáv, sem a praktikum, sőt, az ár sem játszik jelentős szerepet a döntésben vásárlásnál. A divat viszont annál inkább, és jelenleg semmi sem annyira trendi, mint egy helyi károsanyag-kibocsátás nélkül használható, zöld rendszámos prémiumautó!
A beszédes nevű Cooper SE tudása a 2,0 literes, turbós benzines Cooper S-éhez mérhető, az akkumulátoros-elektromos újdonság 192 helyett 184 lóerőt, 280 helyett 270 Nm nyomatékot ad le, és 1290 helyett 1440 kg-os önsúlya miatt 6,7 helyett 7,3 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/órára.
A 32,6 kWh kapacitású akkumulátorcsomagot a padlóba építették, de ahhoz, hogy az utas- és a csomagtér mérete megmaradjon, 18 mm-rel megemelték a karosszériát. Hasmagassága 15 mm-rel feljjebb került, de ezzel együtt is közelebb van a talajhoz a súlypontja, ami jó hatással van a vezethetőségére. Bár villanyautóként kevésbé érezzük gépszerűnek a Cooper SE működését, és a ma már visszafogott kipufogó-durrogásról is le kell mondanunk, a dupla kuplungos váltóval felszerelt Cooper S-hez képest a legnagyobb különbséget a váltó hiánya és az ebből származó zökkenőmentes működés jelenti.
Egy akkoriban újnak számító ötajtós Mini Coopert a Párizsi Autószalonban mutattak be, még 2014-ben
Fotó: MTI/EPA
Belül csak a műszeregység elegáns formatervű digitális kijelzője tér el a többi Miniétől, valamint az indítókapcsoló és az irányváltó is sárgászöldben pompázik. Indításnál csak egy rendszerhang jelzi, hogy minden kész, indulhatunk, és mivel nincs kúszás, a gázpedálra kell lépni.
Egypedálos üzemmódban olyan erős az energia-visszatáplálás, hogy minden gázelvételnél elkezd megállásig lassulni a Cooper SE, ezt egy kapcsolóval inaktiválhatjuk, és máris természetessé válik a lassulása.
Súlytöbbletét alapvetően nem lehet érzékelni, teljesítménye a hagyományos hajtásláncokra jellemzően egyenletesen épül fel, padlógázra ugyan érezhető a kormányon hajtási befolyás, de ez minden Minire jellemző. 0-ról 60 km/órás tempóra 3,9 másodperc alatt gyorsul fel, ezt bátran kihasználhatjuk, mert a hatékony rekuperációnak hála városban sokáig autózhatunk vele úgy, hogy nem csökken a megtehető távolság. Szükség esetén az agglomerációban is kalandozhatunk, a Budaörs–Vác–Budaörs közötti 110 km-en 80 km-nyi hatótávot használt el, miközben élveztük a csendet és a kivételes kanyarsebességet. A vegyes szakaszokból álló kört a gyár szerint mért legjobb (14,8 kWh/100 km) átlagfogyasztással teljesítettük, igaz, a tavaszi idő miatt sem fűteni, sem hűteni nem kellett az utasteret.
A teljes cikket ITT olvashatja tovább.
Névre szóló Mini-szériát kap az 1964-es Monte-Carlo-rali győztese
Az 1964-es Monte-Carlo-ralin aratott győzelemre emlékeztet a Mini Paddy Hopkirk Edition.
Korábbi cikkünket ITT olvashatja tovább.