A kétórás demonstráción a résztvevők az elképzelés visszavonását követelték a Gazdasági és Közlekedési Minisztériumtól, azt hangoztatva, hogy a vonatközlekedés leállítása még hátrányosabb helyzetbe hozza a beregi tájegységet, tovább rontja az ország amúgy is minden mutatóban utolsók között álló térségét.
Czomba Sándor, a körzet fideszes országgyűlési képviselője elmondta: érthetetlennek tartják a megszüntetési tervet, hiszen a Mátészalka-Vásárosnamény-Záhony közötti pályaszakaszt az igen jelentős teherszállításra tekintettel a MÁV a személyvonatok leállítása után is működteti majd. Hozzátette: a vonalon évente több mint 220 ezer tonna árut visznek a tehervagonok Mátészalka és a záhonyi határállomás között.
-Így nyilván a pályaszakasz fenntartása megmarad, azaz a jelenlegi működtetési költségekből csak 20 százalékot spórol meg a MÁV, persze, s az is érdekes kérdés, hogy miért nem lehet a teherszállítás több bevételéből a kevesebbet hozó személyszállítást részben finanszírozni – mondta a politikus.
Megjegyezte, hogy a demonstrálók között ott voltak a térség kormánypárti MSZP-s országgyűlési képviselői, Szép Béla és Legény Zsolt is.
Czomba Sándor szólt még arról, hogy nem igaz a minisztérium állítása, mely szerint a vonalon csak egy tucat ember utazik, hiszen, mint azt megnézték, csak az ingázó középiskolai tanulók száma száz felett van. Ugyanakkor elismerte, hogy 2-3 szerelvényen valóban kevesebben utaznak, de azok a járatok késő délelőtt és kora délután közlekednek, s napközben nyilván kevesebben kelnek útra.
-Ha csak ezeket a vonatokat szüntetnék meg, szavunk sem lenne – mondta a Fidesz országgyűlési képviselője.
(MTI)