Káosz január 2-án: lehulltak az első fejek a MÁV-nál

A vezető ügyeletes és egy forgalomirányítási dolgozó elbocsátásával, valamint további 9 alkalmazott esetében személyes felelősséget megállapító eljárás megindításával megkezdődött a MÁV-nál és a MÁV Startnál az az intézkedéssorozat, amely a január 2-án kialakult vasúti közlekedési káosz miatt vált szükségessé a két vasúttársaságnál.

MNO
2008. 01. 16. 23:04
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A MÁV Kommunikációs igazgatósága szerdán közleményben tájékoztatott arról, hogy a MÁV Zrt. és a MÁV-START Zrt. vezérigazgatói január 16-án meghallgatták a vizsgálóbizottságok jelentését a január 2-iki menetrendváltozás ügyében, és elfogadták a munkáltatói jogkörgyakorlók intézkedéseit. Ennek alapján a MÁV Zrt.-nél megszüntették a vezető ügyeletes munkaviszonyát. További hat munkavállaló felelősségre vonása – hátrányos jogkövetkezmény kiszabására irányuló munkáltatói eljárás keretében – folyamatban van.

Közülük az adott napon ketten a területi szabályozásban, ketten a területi operatív koordinációban, ketten pedig a tájékoztatási ügyeletben vettek részt. A MÁV-START Zrt. munkáltatói jogokat gyakorló vezetője a lefolytatott eljárás alapján kezdeményezte egy forgalomirányítási dolgozó munkaviszonyának megszüntetését. További három munkatárs esetében a fegyelmi eljárás van folyamatban van, közülük kettő a személyszállítás operatív koordinációban, egy pedig az utastájékoztatási rendszer kezeléséért felelős.

A január 2-iki budapesti elővárosi közlekedésben tapasztalt problémák kapcsán a MÁV Zrt. vezérigazgatója ezzel egyidejűleg elrendelte a rendkívüli helyzetekben történő menetrend-módosítási szabályok áttekintését, valamint a vasúti utastájékoztatási rendszer teljes körű és haladéktalan felülvizsgálatát és korszerűsítését. A MÁV Zrt. vezetője a Kommunikációs Igazgatóság kezdeményezésére döntött arról is, hogy "ÚTITÁRS" néven a MÁV Zrt. új programot indít a MÁV Csoport integrált utastájékoztatási és kommunikációs rendszerének kialakítására.

A közlemény rámutat: a MÁV Zrt. és a MÁV-START Zrt. vezetése ugyanakkor kiemeli, hogy az utasítási rendszer megfelelő, a vasúttársaságok közötti felelősségi viszonyok rendezettek, elhatároltak és szabályozottak. Ez tette lehetővé egyebek között a menetrend-módosítással kapcsolatos mulasztások kiderítését, a személyi felelősségre vonást.

Január 2-án, az év első munkanapján kishíján összeomlott az elővárosi közlekedés, mert a havazás miatt a Budapest-Piliscsaba, a Budapest-Martonvásár, a Százhalombatta-Budapest, a Budapest-Vác, a Budapest-Vácrátót-Vác, a Gödöllő-Budapest, a Budapest-Mende, illetve Sülysáp-Budapest, valamint a Monor-Budapest vonalakon a rövidtávú úgynevezett elővárosi vonatok nem indultak. Erről azonban kedden és szerdán több eltérő tájékoztatás volt.

A vasúti közlekedésben okozott káosz miatt a miniszter határozott fellépését és a felelősök megnevezése érdekében vizsgálat lefolytatását sürgette a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE), valamint Szijjártó Péter, a Fidesz szóvivője is. Kákosy Csaba gazdasági és közlekedési miniszter január 3-án kezdeményezte a MÁV-START Zrt. igazgatósági tagjainak felmentését, a felügyelő bizottság megújítását és az utastájékoztatásért felelős vezetők személyes felelősségre vonását.

(mti)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.