Káosz január 2-án: lehulltak az első fejek a MÁV-nál

A vezető ügyeletes és egy forgalomirányítási dolgozó elbocsátásával, valamint további 9 alkalmazott esetében személyes felelősséget megállapító eljárás megindításával megkezdődött a MÁV-nál és a MÁV Startnál az az intézkedéssorozat, amely a január 2-án kialakult vasúti közlekedési káosz miatt vált szükségessé a két vasúttársaságnál.

MNO
2008. 01. 16. 23:04
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A MÁV Kommunikációs igazgatósága szerdán közleményben tájékoztatott arról, hogy a MÁV Zrt. és a MÁV-START Zrt. vezérigazgatói január 16-án meghallgatták a vizsgálóbizottságok jelentését a január 2-iki menetrendváltozás ügyében, és elfogadták a munkáltatói jogkörgyakorlók intézkedéseit. Ennek alapján a MÁV Zrt.-nél megszüntették a vezető ügyeletes munkaviszonyát. További hat munkavállaló felelősségre vonása – hátrányos jogkövetkezmény kiszabására irányuló munkáltatói eljárás keretében – folyamatban van.

Közülük az adott napon ketten a területi szabályozásban, ketten a területi operatív koordinációban, ketten pedig a tájékoztatási ügyeletben vettek részt. A MÁV-START Zrt. munkáltatói jogokat gyakorló vezetője a lefolytatott eljárás alapján kezdeményezte egy forgalomirányítási dolgozó munkaviszonyának megszüntetését. További három munkatárs esetében a fegyelmi eljárás van folyamatban van, közülük kettő a személyszállítás operatív koordinációban, egy pedig az utastájékoztatási rendszer kezeléséért felelős.

A január 2-iki budapesti elővárosi közlekedésben tapasztalt problémák kapcsán a MÁV Zrt. vezérigazgatója ezzel egyidejűleg elrendelte a rendkívüli helyzetekben történő menetrend-módosítási szabályok áttekintését, valamint a vasúti utastájékoztatási rendszer teljes körű és haladéktalan felülvizsgálatát és korszerűsítését. A MÁV Zrt. vezetője a Kommunikációs Igazgatóság kezdeményezésére döntött arról is, hogy "ÚTITÁRS" néven a MÁV Zrt. új programot indít a MÁV Csoport integrált utastájékoztatási és kommunikációs rendszerének kialakítására.

A közlemény rámutat: a MÁV Zrt. és a MÁV-START Zrt. vezetése ugyanakkor kiemeli, hogy az utasítási rendszer megfelelő, a vasúttársaságok közötti felelősségi viszonyok rendezettek, elhatároltak és szabályozottak. Ez tette lehetővé egyebek között a menetrend-módosítással kapcsolatos mulasztások kiderítését, a személyi felelősségre vonást.

Január 2-án, az év első munkanapján kishíján összeomlott az elővárosi közlekedés, mert a havazás miatt a Budapest-Piliscsaba, a Budapest-Martonvásár, a Százhalombatta-Budapest, a Budapest-Vác, a Budapest-Vácrátót-Vác, a Gödöllő-Budapest, a Budapest-Mende, illetve Sülysáp-Budapest, valamint a Monor-Budapest vonalakon a rövidtávú úgynevezett elővárosi vonatok nem indultak. Erről azonban kedden és szerdán több eltérő tájékoztatás volt.

A vasúti közlekedésben okozott káosz miatt a miniszter határozott fellépését és a felelősök megnevezése érdekében vizsgálat lefolytatását sürgette a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE), valamint Szijjártó Péter, a Fidesz szóvivője is. Kákosy Csaba gazdasági és közlekedési miniszter január 3-án kezdeményezte a MÁV-START Zrt. igazgatósági tagjainak felmentését, a felügyelő bizottság megújítását és az utastájékoztatásért felelős vezetők személyes felelősségre vonását.

(mti)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.