A Független Biztosítási Alkuszok Magyarországi Szövetsége a távirati irodához eljuttatott közleményében felhívja a gépjármű tulajdonosok, üzembentartók figyelmét arra, hogy bajba kerülhet az, aki január 30-ig nem fizeti be az idei kötelező gépjármű felelősségbiztosítás (kgfb) első díját. A kgfb-ről szóló kormányrendelet úgy intézkedik, hogy a díjfizetés az adott időszak első napján esedékes, de a biztosító 30 napig köteles helytállni díjfizetés nélkül is. Ez a múlt év végén biztosítót váltott autósok esetében azt jelenti, hogy az új biztosító részére január 1-jén kellett volna az első havi, vagy negyedéves díjat megfizetni, ennek hiányában a biztosító még január 30-ig kifizeti a bekövetkezett károkat, de utána megszűnik a szerződés.
Márpedig Magyarországon autó biztosítatlan nem maradhat, így akinek díjnemfizetés miatt szűnik meg a szerződése, annak kötelező visszatérnie a megszűnéskori biztosítójához. A kását azonban nem eszik ilyen forrón. Mióta a kgfb piac szabad, és a díjakat a biztosítók maguk kalkulálják, évek óta egyre többen váltanak biztosítót (a múlt év végén körülbelül 700 ezren tették ezt). A biztosítók ilyenkor nem tudják adminisztrációval követni a váltást, így szükségképpen késve küldik ki – akár több százezer ügyfelüknek – a díjfizetésről a csekket, vagy pedig a számlát. (Nem véletlenül szorgalmazzák a nagyobb biztosítók és internetes alkuszok azt, hogy szűnjön meg az év végi kgfb kampány. Helyette – akár a casco biztosításnál – a megkötés időpontja legyen a biztosítás évfordulója.)
Az Aegon Biztosító máris jelezte, hogy március 20-ig haladékot ad az első negyedéves díjfizetésre. „A díjhalasztásról január végéig igazolást küld a biztosító, amivel március 20-ig díjfizetés nélkül is kockázatban áll a cég, így nem fordulhat elő, hogy anyagilag közvetlen felelősséget kell vállalnia ügyfelének az ebben az időszakban okozott károkért” – áll a közleményben.
Az Aegon azzal magyarázza a késedelmet, hogy ők maguk is késve kapják meg a korábbi biztosítótól a bónusz-málusz igazolásokat, amelyeket most először, a régi és az új biztosító intéz egymás közt (nem az ügyfélnek kell beszerezni és továbbítani azt). Az ügyintézés idejét növeli, hogy – szintén először – a múlt év végéig bekövetkezett károk alapján minősítik a biztosítók az ügyfeleiket. Így aki november végén kötött új biztosítást és megadta a bónusz-málusz besorolását, nem biztos, hogy az lesz a végleges besorolása, hiszen az év végéig még okozhatott kárt. A múlt évben is több biztosító adott fizetési halasztást az ügyfeleinek, vélhetően most sem az Aegon lesz az egyetlen, aki ezt fogja tenni.
(MTI)

Sokkos állapotban van a Palatinuson medencébe fulladt kislány édesanyja