A Független Biztosítási Alkuszok Magyarországi Szövetsége a távirati irodához eljuttatott közleményében felhívja a gépjármű tulajdonosok, üzembentartók figyelmét arra, hogy bajba kerülhet az, aki január 30-ig nem fizeti be az idei kötelező gépjármű felelősségbiztosítás (kgfb) első díját. A kgfb-ről szóló kormányrendelet úgy intézkedik, hogy a díjfizetés az adott időszak első napján esedékes, de a biztosító 30 napig köteles helytállni díjfizetés nélkül is. Ez a múlt év végén biztosítót váltott autósok esetében azt jelenti, hogy az új biztosító részére január 1-jén kellett volna az első havi, vagy negyedéves díjat megfizetni, ennek hiányában a biztosító még január 30-ig kifizeti a bekövetkezett károkat, de utána megszűnik a szerződés.
Márpedig Magyarországon autó biztosítatlan nem maradhat, így akinek díjnemfizetés miatt szűnik meg a szerződése, annak kötelező visszatérnie a megszűnéskori biztosítójához. A kását azonban nem eszik ilyen forrón. Mióta a kgfb piac szabad, és a díjakat a biztosítók maguk kalkulálják, évek óta egyre többen váltanak biztosítót (a múlt év végén körülbelül 700 ezren tették ezt). A biztosítók ilyenkor nem tudják adminisztrációval követni a váltást, így szükségképpen késve küldik ki – akár több százezer ügyfelüknek – a díjfizetésről a csekket, vagy pedig a számlát. (Nem véletlenül szorgalmazzák a nagyobb biztosítók és internetes alkuszok azt, hogy szűnjön meg az év végi kgfb kampány. Helyette – akár a casco biztosításnál – a megkötés időpontja legyen a biztosítás évfordulója.)
Az Aegon Biztosító máris jelezte, hogy március 20-ig haladékot ad az első negyedéves díjfizetésre. „A díjhalasztásról január végéig igazolást küld a biztosító, amivel március 20-ig díjfizetés nélkül is kockázatban áll a cég, így nem fordulhat elő, hogy anyagilag közvetlen felelősséget kell vállalnia ügyfelének az ebben az időszakban okozott károkért” – áll a közleményben.
Az Aegon azzal magyarázza a késedelmet, hogy ők maguk is késve kapják meg a korábbi biztosítótól a bónusz-málusz igazolásokat, amelyeket most először, a régi és az új biztosító intéz egymás közt (nem az ügyfélnek kell beszerezni és továbbítani azt). Az ügyintézés idejét növeli, hogy – szintén először – a múlt év végéig bekövetkezett károk alapján minősítik a biztosítók az ügyfeleiket. Így aki november végén kötött új biztosítást és megadta a bónusz-málusz besorolását, nem biztos, hogy az lesz a végleges besorolása, hiszen az év végéig még okozhatott kárt. A múlt évben is több biztosító adott fizetési halasztást az ügyfeleinek, vélhetően most sem az Aegon lesz az egyetlen, aki ezt fogja tenni.
(MTI)

Kóros elmeállapotú nő akart bírót és rendőrkapitányt ölni
A hivatalokat is megfenyegette.