Megállapodott a MÁV Cargo a szakszervezetekkel

A MÁV Cargo Zrt. és a területükön működő három reprezentatív szakszervezet képviselői aláírták kedden a 2008. évi bérfejlesztésről szóló megállapodást, illetve megkötötték az új kollektív szerződést határozatlan időre - mondta Apavári József, a MÁV Cargo Zrt. vezérigazgató-helyettese. Megegyezés nélkül zárult az egyeztetés kedden a MÁV-Start Zrt.-nél, amelyet a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete (VDSZSZ) által benyújtott kollektív munkaügyi vita alapján folytattak - közölte a személyszállító vasúttársaság. Közleményük szerint a megbeszélést 2008. január 11-én folytatják.

MNO
2008. 01. 08. 18:24
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Apavári József elmondta: a részletekben 2007. december 20-án már megegyeztek a szakszervezetekkel, de a társaság privatizációs szerződése miatt kedden írták alá a megállapodásokat. A 2008. évi bérmegállapodás egyebek között 4,5 százalék átlagos bérfejlesztést tartalmaz, újabb munkakörökre terjesztik ki a teljesítményhez kötött ösztönzést, illetve évi 268 ezer forint, választható béren kívüli juttatást adnak a munkavállalóknak.

A MÁV Cargo Zrt.-nél a munkaadón kívül három reprezentatív szakszervezet – a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete, a Vasutasok Szakszervezet és Mérnökök és Technikusok Szabad Szakszervezete – képviselői írták alá a megállapodást. Gaskó István, a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezte (VDSZSZ) elnöke elmondta: a MÁV Cargónál azért lehetett megállapodni, mert a 2006. január elsején történt kiszervezésnél a dolgozók megkapták a 10 százalékos bérfejlesztést, a társaság értékesítéséből a dolgozók a tőke 5 százalékának erejéig részesedést kapnak, ami átlagosan 2,5 havi bérnek, mintegy 700 ezer forintnak felel meg munkavállalónként.

Gaskó István elmondta, hogy a többi MÁV-társaságnál is hasonló feltételeket követelnek. Emlékeztetett arra, hogy január 7-én kollektív munkaügyi vitát kezdeményezett a VDSZSZ a MÁV Zrt.-nél, a MÁV-Startnál, a MÁV Gépészeti Zrt.-nél, illetve a MÁV Trakció Zrt.-nél. Mindegyik társaságnál a MÁV Cargo eladásából befolyó bevételéből 2,5 havi bért, illetve a MÁV Zrt.-ből kiszervezett társaságoknál 10 százalékos béremelést követelnek amiatt, hogy az átszervezéssel kedvezményektől esnek el a munkavállalók.

A kollektív munkaügyi vita egyeztető tárgyalásától függetlenül a MÁV-Start Zrt. és a képviselettel rendelkező szakszervezetek – a Mérnökök és Technikusok Szabad Szakszervezete, a Vasutasok Független Szakszervezeti Szövetsége, a Vasutasok Szakszervezete és VDSZSZ Szolidaritás – 2008. január 10-én folytatják a bértárgyalásokat – közölte a MÁV-Start Zrt.

(mti)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.