A hirdetmény nélküli tárgyalásos eljárást az indokolta, hogy a nyertes 2007. augusztus 8-án egy ugyanebben a tárgyban kiírt nyílt tendert már megnyert, és az ajánlatkérő akkor jelezte: később tárgyalásos eljárást alkalmazhat. A főként a kormányzati reformok megismertetését célzó múlt évi tender értéke szintén bruttó 800 millió forint volt, és a céggel 2008. június 30-ig szóló megbízást kötött a MeH, illetve a szerződés addig szól, amíg a meghatározott keretösszeg kitart.
A Mediaedge:cia Hungary Kft. a múlt évi mellett 2005-ben 900 millió forint keretösszegért hirdetési felületek vásárlására kapott megbízást, szintén a MEH-től. A Mediaedge:cia világszinten 13,5 milliárd dolláros forgalommal a vezető média kommunikációs ügynökségek közé tartozik, a WPP group tagja 80 országban van jelen 175 irodával, ami lehetővé teszi a globális márkák kezelését és minden régió lefedését. A kft. a negyedik legnagyobb médiaügynökség Magyarországon, forgalma éves szinten mintegy 8-10 milliárd forint. Ügyfelei között megtalálhatók Magyarország vezető vállalkozásai, így például a Magyar Telekom cégei is.
Fidesz: arcátlanság, alkotmányellenes kampány
A Fidesz sajtóközleményében szólította fel a kormányt, hogy azonnal állítsa le az emberek pénzéből az emberek ellen folytatott kampányát. Nyitrai Zsolt úgy véli, nemcsak arcátlanság, hanem az Alkotmányban foglaltakkal is ellentétes az, hogy a kormány az emberekkel szembeni kampányolásra fordítja az emberektől hazug módon, sarcolással, adóemelésekkel és megszorításokkal kicsalt pénzt. Az országgyűlési képviselő szerint a MeH újabb 800 millió forintos médiavásárlása azt jelenti, hogy immár több milliárd forintot költött az adófizetők pénzéből a kormány arra, hogy az emberek akarata ellen kampányoljon.
(MTI)
Egyértelműen vezet a Fidesz a többi párt előtt