Veszteséges a mentés és a betegszállítás szétválasztása?

Nem várt veszteséget okozhat az államnak a mentés és a betegszállítás januári szétválasztása. A magán-betegszállítók járművei eddig havonta átlagosan 8500 kilométert futottak, amióta azonban átvették az Országos Mentőszolgálattól az összes nem sürgős szállítást, 30 százalékkal nőtt a túlmunkájuk.

MNO
2008. 01. 04. 23:09
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A hó végére valószínűleg túllépik azt a volumenkorlátot, ameddig az egészségbiztosítási pénztár még fizeti a betegszállítást. Azt egyelőre nem tudni, hogy a költségek növekedését ki fedezi majd.

Január 1-jétől vált külön a betegszállítás és a mentés. Azóta az alternatív betegszállítóknak naponta 20-30, de vannak olyan régiók is, ahol 50 százalékkal több beteget kell fuvarozniuk. Érdekvédelmi szervezetük szerint az Országos Mentőszolgálattól nem véletlenül került át hozzájuk most ennyi többletmunka.

Bíró Ferenc azt mondja, a többletfeladathoz 20-40 százalékos kapacitásbővítésre lenne szükségük. Enélkül az ország egyes részein nem tudják majd időben elszállítani a betegeket. Jelenleg például a fővárosban van olyan kerület, ahova csak két kocsi jut, és van olyan is, ahova egy aszódi betegszállító van beosztva.

A betegszállításra is érvényes a volumenkorlát: egy jármű egy hónapban 10 ezer kilométert futhat, legalábbis ennyit finanszíroz az egészségbiztosítás. A megnövekedett igények ellenére az OEP egyelőre nem tervezi a volumenkorlát emelését.

Az egészségügyi kasszában 2008-ra 4,2 milliárd forint áll a betegszállítás rendelkezésére.

(hirtv.hu)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.