A jogszabály értelmében az a Trabant, Wartburg vagy éppen Barkas, amely 2004. július 15. előtt cserélt utoljára gazdát, 2012. január elsejéig műszakilag változatlan formában közlekedhet az utakon. A mozgássérültek számára gyárilag kialakított Hycomat-modellekre nincs ilyen időkorlát, csakúgy, mint a hivatalos veterán minősítéssel rendelkező példányoknál.
Ezzel szemben a 2004. július 15. után megvásárolt kétütemű gépkocsiknál marad a szigor, amely 2005. júliustól szénhidrogén-kibocsátásukat több mint a felére csökkenti. Ezek a járművek az előírt küszöböt kizárólag kifogástalan kipufogórendszerrel és speciális katalizátorral tudják teljesíteni.
A Gazdasági és Közlekedési Minisztérium illetékesei szóban már határoztak a rendelet elfogadásáról, de hivatalosan még nem tették közzé a jogszabályt — hangsúlyozta Muczán Gábor.
A Trabant—Wartburg Klub elnöke elmondta, jelenleg már csak néhány tízezer kétütemű tulajdonos rója járművével az utakat. A látszat ellenére ugyanis már korántsem olyan gazdaságos például egy Trabant fenntartása, mint korábban.
(beol.hu)