Az agglomerációban várható a legjelentősebb járatcsökkentés

Hat-nyolc százalékos járatritkítást javasol csúcsidőn kívül a Budapesti Közlekedési Vállalat (BKV) Zrt. Az idei paraméterkönyv tervezetében rögzítettek szerint a Budapest körüli településeket érintő HÉV- és buszvonalakon várható járatcsökkentés. A Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) szóvivője erre így reagált: „Ez a paraméterkönyv egy szisztematikus és utasellenes rombolás.”• Megszűnő járatok: a BKV-nál nincs hírzárlat, csak nem nyilatkoznak

MNO
2008. 02. 21. 19:11
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Budapesti Közlekedési Vállalat hat-nyolc százalékos járatritkítást javasol csúcsidőn kívül az idei paraméterkönyv-tervezetében – tudta meg a távirati iroda BKV-hoz közeli forrásból csütörtökön. Az idei tervek szerint az agglomerációban várható a legjelentősebb járatcsökkentés.

A társaság szerint azért van szükség a járatritkításokra, mert az utóbbi hat évben csökkent az utasok száma, a járatok sűrűségét viszont hét éve nem változtatták meg. Ráadásul Budapest lakossága is kétszázezer fővel csökkent azóta. Az új javaslat szerint, amelyet csütörtökön délután prezentáltak a főpolgármesteri kabinet előtt, 226-tal kevesebb busz, 25-tel kevesebb csuklós busz, néggyel kevesebb villamos közlekedik majd naponta a fővárosban és annak környékén.

A paraméterkönyvben foglaltak szerint pozitív változás, hogy csökken az átszállások száma, és nő a lefedettség, vagyis csaknem húsz új megállót alakítanak ki. A XVII. kerület és a belváros között direkt összeköttetést teremtenek: a 61E és a Keresztúr-busz, valamint a Rákoskeresztúrról Rákoscsaba és Rákoskert felé induló viszonylatokat összekötik, így közvetlen eljutási lehetőség lesz a 2-es metró Örs vezér téri, valamint a 3-as metró kőbánya–kispesti végállomásához.

A XI. kerületi 141-es autóbuszjárat meghosszabbodik, átlép a XXII. kerületbe, és a Háros utcai lakóterületet is ellátja. A 14-es és 114-es vonalak egyike a Fehérvári úti párhuzamos kötött pályás közlekedés miatt lerövidül a Savoya Parkig, viszont a külső vonalszakaszon meghosszabbodik a Bartók Béla útig. Az 56-os villamossal párhuzamos 56-os gyors autóbusz helyett a meghosszabbított útvonalon közlekedő 5-ös autóbusz megy a Hűvösvölgybe, biztosítva ezáltal az alacsony padlós utaskiszolgálást a Hűvösvölgy és a Moszkva tér között. A 12-es villamos az alacsony utasforgalmú késő esti órákban, valamint hét végén nem közlekedik, helyette önálló szakaszán autóbusz jár (Újpest-Városkapu–Rákospalota, Kossuth utca között).

VEKE: Ez elfogadhatatlan

Vitézy Dávid, a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület szóvivője, a BKV felügyelőbizottságának Fidesz által delegált tagja az MTI-nek elmondta, hogy „ez a paraméterkönyv egy szisztematikus és utasellenes rombolás, egy olyan rombolás, amely Budapest legfontosabb buszjáratainak megszüntetésére irányul”. Az utasoknak ebből semmilyen előnyük nem származik, ebben egyetlen elemnyi fejlesztés nincsen, az utazások menetideje nőni fog, sokkal többször kell majd átszállni, és nő a várakozási idő is – tette hozzá.

Szerinte az előterjesztést, amely megszüntetné a budapesti buszközlekedés negyedét, vissza kell vonni, az elfogadásra alkalmatlan. Teljesen valótlan az az állítás, hogy nyolc százalékkal csökkent az utasszám. Ha megszüntetik a közvetlen buszjáratokat, akkor nem csökkenni, hanem nőni fog az átszállások száma – mondta.

Vitézy Dávid a járatritkításról úgy nyilatkozott, hogy az „nem hat-nyolc százalékos csökkentés, hanem tízszázalékos, a paraméterkönyv szerint a korábbi teljesítmény 90 százalékára csökken az eddigi teljesítmény”. Ez elfogadhatatlan – tette hozzá.

A BKV utasszáma 2007-ben nőtt, a Budapestről elköltöző emberek pedig éppen az agglomerációban telepedtek le, amelynek járatsűrűségét csökkenteni kívánják – mondta. A főpolgármesteri kabinet csütörtökön Hagyó Miklós (MSZP) főpolgármester-helyettes kezdeményezésére rendkívüli ülésen prezentációt hallgatott meg a paraméterkönyv tervezetéről.

(MTI)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.