„Nem jött létre megállapodás a még elégséges szolgáltatással kapcsolatos egyeztetéseken sem, amelyeken a VDSZSZ Szolidaritás az 1995-ben a MÁV által is aláírt megállapodás újbóli elfogadását javasolta a sztrájk idejére, a munkáltatók azonban erre sem voltak hajlandók” – olvasható. Az érdekvédelmi szövetség meglátása szerint a sztrájk idején kialakuló káosz miatt a cégek vezetését terheli a felelősség.
A VDSZSZ állásfoglalásában emlékeztet: „Szakszervezetünk a kiszervezés okán a MÁV Gépészet Zrt., a MÁV-Trakció Zrt., valamint a MÁV-Start Zrt. munkavállalói részére 10 százalékos alapbérarányos kihelyezési pótlékot követel. A MÁV Cargo Zrt. vártnál sikeresebb privatizációja és Kóka János gazdasági és közlekedési miniszterrel kötött szóbeli megállapodás okán minden vasutas számára nettó 250 ezer forint egyszeri kifizetését is követeljük. Az érintett munkáltatók egyikénél sincs bérmegállapodás a 2008. évre.”

Kóros elmeállapotú nő akart bírót és rendőrkapitányt ölni
A hivatalokat is megfenyegette.