Még bele sem kezdtek a sztrájk alatti szabálytalanságok kivizsgálásába?

A Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete (VDSZSZ) az Európai Vasúti Ügynökséghez, illetve az Európai Bizottság közlekedési biztosához fordul, hogy vizsgálják ki a február 1-jén indított sztrájk idején a vasúti közlekedésbiztonsággal kapcsolatban tett szakszervezeti észrevételek tartalmát – mondta Gaskó István kedden sajtótájékoztatón Budapesten. Az MNO birtokába került levél alátámaszthatja Gaskó szavait, a benne foglaltak alapján ugyanis a vizsgálat még el sem kezdődőtt.

MNO
2008. 02. 13. 18:59
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A VDSZSZ elnöke visszautasította, hogy a miniszterelnök kérésére végzett vasútbiztonsági vizsgálat eddig nyilvánosságra hozott eredményével a szakszervezet állításának szavahihetőségét igyekeznek megkérdőjelezni.

A mai napon az MNO birtokába került levél Gaskó szavait erősíti meg.

A levélben Kovács Péter biztonsági vezető a következő pontokban fogalmazza meg a vizsgálat folyamatát:
a VDSZSZ szolidaritás bejelentéseit tételesen meg kell vizsgálni, be kell szerezni valamennyi, az üggyel kapcsolatos dokumentumot, szükség szerint tisztázni kell az ellentmondásokat, meg kell hallgatni az ügyben érintetteket. A vizsgálat megállapításáról összefoglaló jelentést kell készíteni, tételesen egyeztetve az egyes bejelentésekkel kapcsolatos megállapításokat

A vizsgálat lezárásának és a dokumentumokkal mellékelt összefoglaló jelentés elkészítésének határideje: 2008. március 31. – zárul a levél, amelynek kelte 2008. február 11.

Bárány Balázs Péter, a VDSZSZ Szolidaritás alelnöke lapunknak elmondta: a korrektséghez hozzátartozik, hogy a bejelentés egy gyorsvizsgálati jelentésről szólt, ami három vasút átvizsgálásának nem teljes körű anyaga. Azonban továbbra sem értik, hogy miért kellett egy teljesen hiányos vizsgálatnak az eredményét úgy a nyílvánosság elé tárni, hogy az részigazságokat fogalmaz meg. Továbbá azt is kifogásolják – fogalmazott az alelnök –, hogy bár ők tettek bejelentést a vonatokkal kapcsolatban, a „pozitívan végződő” gyors vizsgálat eredményét azonban nem küldték el neki. Ha pedig ez a vizsgálat semmilyen hiányosságot nem tárt fel, akkor nem kellene titkolni az eredményét – szögezte le Bárány.

Mint arról az MNO is beszámolt, a VDSZSZ az elmúlt héten azért függesztette fel a sztrájkot, mert féltették a vasútforgalom biztonságát, ugyanis több helyről kaptak már olyan tájékoztatást, hogy üzemi átvizsgálás, illetve fékpróbák nélkül indítottak el szerelvényeket. Gyurcsány Ferenc felkérte Antal Dánielt, a Magyar Vasúti Hivatal elnökét, hogy azonnal indítson vizsgálatot Gaskó Istvánnak, a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete elnökének állításával kapcsolatban, miszerint a vasutasok munkabeszüntetésének idején a MÁV-nál megsértették az utas- és vasút-üzembiztonsági szabályokat.

A jelentés a korábbi hírek szerint már hétfőre – február 11-re, amikor az idézett levél is keletkezett – elkészült, a miniszterelnök Kákosy Csaba gazdasági és közlekedési minisztert kérte fel, vizsgálja meg a Magyar Vasúti Hivatal jelentését arról, hogy a vasutassztrájk ideje alatt a MÁV megfelelően gondoskodott-e a vasúton közlekedők biztonságáról.

A MÁV visszautasítja a vádakat

A MÁV Zrt. visszautasítja a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete (VDSZSZ) állításait, amelyekkel megkérdőjelezte, hogy a vonatok szabályosan és biztonságosan közlekedtek a múlt heti sztrájk idején. A MÁV ZRt. Kommunikációs Igazgatósága az MTI-hez szerdán eljuttatott közleményében emlékeztet: a vasúttársaság vizsgálata megállapította, hogy a munkabeszüntetés idején is szabályosan megtörténtek az előírt ellenőrzések, így a fékvizsgálatok is. A MÁV ezért értetlenül áll a VDSZSZ újabb állításai előtt, miszerint negyven, közlekedésbiztonságot veszélyeztető technológiai szabálysértés történt a múlt heti sztrájk idején. A MÁV közleményében leszögezi: maradéktalanul betartja és betartatja a vasúti közlekedés szabályait, a biztonságot mindennél fontosabbnak tekinti. A vasutasok – köztük a biztonságért felelős munkatársak (mozdonyvezetők, műszakiak) – számára becsületbeli ügy, hogy nem indulnak el a szükséges biztonsági vizsgálatok nélkül, nem kockáztatják az utasok és saját maguk testi épségét. A MÁV szerint a szakszervezet a hazai vasutastársadalom elhivatottságát és szakmai felkészültségét kérdőjelezi meg állításával. A VDSZSZ azzal, hogy a hivatalos hatósági vizsgálatok eredményeit is megkérdőjelezve európai fórumokhoz fordul, nemcsak a vasutasokat, a magyar vasutat, hanem Magyarországot hozza méltatlan helyzetbe a nemzetközi közösség előtt – fogalmaz a MÁV közleményében.

(MTI, MNO)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.