Még bele sem kezdtek a sztrájk alatti szabálytalanságok kivizsgálásába?

A Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete (VDSZSZ) az Európai Vasúti Ügynökséghez, illetve az Európai Bizottság közlekedési biztosához fordul, hogy vizsgálják ki a február 1-jén indított sztrájk idején a vasúti közlekedésbiztonsággal kapcsolatban tett szakszervezeti észrevételek tartalmát – mondta Gaskó István kedden sajtótájékoztatón Budapesten. Az MNO birtokába került levél alátámaszthatja Gaskó szavait, a benne foglaltak alapján ugyanis a vizsgálat még el sem kezdődőtt.

MNO
2008. 02. 13. 18:59
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A VDSZSZ elnöke visszautasította, hogy a miniszterelnök kérésére végzett vasútbiztonsági vizsgálat eddig nyilvánosságra hozott eredményével a szakszervezet állításának szavahihetőségét igyekeznek megkérdőjelezni.

A mai napon az MNO birtokába került levél Gaskó szavait erősíti meg.

A levélben Kovács Péter biztonsági vezető a következő pontokban fogalmazza meg a vizsgálat folyamatát:
a VDSZSZ szolidaritás bejelentéseit tételesen meg kell vizsgálni, be kell szerezni valamennyi, az üggyel kapcsolatos dokumentumot, szükség szerint tisztázni kell az ellentmondásokat, meg kell hallgatni az ügyben érintetteket. A vizsgálat megállapításáról összefoglaló jelentést kell készíteni, tételesen egyeztetve az egyes bejelentésekkel kapcsolatos megállapításokat

A vizsgálat lezárásának és a dokumentumokkal mellékelt összefoglaló jelentés elkészítésének határideje: 2008. március 31. – zárul a levél, amelynek kelte 2008. február 11.

Bárány Balázs Péter, a VDSZSZ Szolidaritás alelnöke lapunknak elmondta: a korrektséghez hozzátartozik, hogy a bejelentés egy gyorsvizsgálati jelentésről szólt, ami három vasút átvizsgálásának nem teljes körű anyaga. Azonban továbbra sem értik, hogy miért kellett egy teljesen hiányos vizsgálatnak az eredményét úgy a nyílvánosság elé tárni, hogy az részigazságokat fogalmaz meg. Továbbá azt is kifogásolják – fogalmazott az alelnök –, hogy bár ők tettek bejelentést a vonatokkal kapcsolatban, a „pozitívan végződő” gyors vizsgálat eredményét azonban nem küldték el neki. Ha pedig ez a vizsgálat semmilyen hiányosságot nem tárt fel, akkor nem kellene titkolni az eredményét – szögezte le Bárány.

Mint arról az MNO is beszámolt, a VDSZSZ az elmúlt héten azért függesztette fel a sztrájkot, mert féltették a vasútforgalom biztonságát, ugyanis több helyről kaptak már olyan tájékoztatást, hogy üzemi átvizsgálás, illetve fékpróbák nélkül indítottak el szerelvényeket. Gyurcsány Ferenc felkérte Antal Dánielt, a Magyar Vasúti Hivatal elnökét, hogy azonnal indítson vizsgálatot Gaskó Istvánnak, a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete elnökének állításával kapcsolatban, miszerint a vasutasok munkabeszüntetésének idején a MÁV-nál megsértették az utas- és vasút-üzembiztonsági szabályokat.

A jelentés a korábbi hírek szerint már hétfőre – február 11-re, amikor az idézett levél is keletkezett – elkészült, a miniszterelnök Kákosy Csaba gazdasági és közlekedési minisztert kérte fel, vizsgálja meg a Magyar Vasúti Hivatal jelentését arról, hogy a vasutassztrájk ideje alatt a MÁV megfelelően gondoskodott-e a vasúton közlekedők biztonságáról.

A MÁV visszautasítja a vádakat

A MÁV Zrt. visszautasítja a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete (VDSZSZ) állításait, amelyekkel megkérdőjelezte, hogy a vonatok szabályosan és biztonságosan közlekedtek a múlt heti sztrájk idején. A MÁV ZRt. Kommunikációs Igazgatósága az MTI-hez szerdán eljuttatott közleményében emlékeztet: a vasúttársaság vizsgálata megállapította, hogy a munkabeszüntetés idején is szabályosan megtörténtek az előírt ellenőrzések, így a fékvizsgálatok is. A MÁV ezért értetlenül áll a VDSZSZ újabb állításai előtt, miszerint negyven, közlekedésbiztonságot veszélyeztető technológiai szabálysértés történt a múlt heti sztrájk idején. A MÁV közleményében leszögezi: maradéktalanul betartja és betartatja a vasúti közlekedés szabályait, a biztonságot mindennél fontosabbnak tekinti. A vasutasok – köztük a biztonságért felelős munkatársak (mozdonyvezetők, műszakiak) – számára becsületbeli ügy, hogy nem indulnak el a szükséges biztonsági vizsgálatok nélkül, nem kockáztatják az utasok és saját maguk testi épségét. A MÁV szerint a szakszervezet a hazai vasutastársadalom elhivatottságát és szakmai felkészültségét kérdőjelezi meg állításával. A VDSZSZ azzal, hogy a hivatalos hatósági vizsgálatok eredményeit is megkérdőjelezve európai fórumokhoz fordul, nemcsak a vasutasokat, a magyar vasutat, hanem Magyarországot hozza méltatlan helyzetbe a nemzetközi közösség előtt – fogalmaz a MÁV közleményében.

(MTI, MNO)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.