Korábbi közlés szerint a munkabeszüntetés folytatására akár még e hét végén is sor kerülhet, de erről időben tájékoztatják az utasokat. A MÁV Zrt. és a VDSZSZ legközelebb hétfőn 15 órakor Herczog László közvetítő bevonásával folytatja az egyeztetést a szakszervezet sztrájkköveteléséről, illetve a munkabeszüntetés idején nyújtandó még elégséges szolgáltatásról.
A legutóbbi, február 20-i eredménytelen egyeztetésről akkor Gaskó István azt mondta: a munkáltató nem hajlandó a két lényegi kérdés egyikében sem engedni, miközben a VDSZSZ több kompromisszumos technikai javaslatot is tett. Így például a szakszervezet számára dolgozónként egyszeri nettó 250 ezer forinttal és a 6,9 százalékos bérfejlesztésen felül még 10 százalékos követeléssel kapcsolatban elfogadhatónak tartanák, ha azt nem egy év alatt kapnák meg a dolgozók, vagy ha azt a választható béren kívüli juttatáshoz csatolnák. Így egy része még az idén kifizethető lenne, ráadásul az a munkaadónak kevesebb adó- és járulékteherrel járna, mint ha bérként fizetnék ki.
A VDSZSZ elfogadhatónak tartaná azt is, ha a többletbérfejlesztést munkaidő-csökkentéssel oldanák meg. A szerdai egyeztetés után Singulinszki Tibor, a MÁV Zrt. szóvivője elmondta: a MÁV nem engedhet álláspontjából, és továbbra is ellenzi, hogy a MÁV Cargo privatizációs bevételeit szétosszák.
A Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete február 1-jén kezdett határozatlan idejű vasutassztrájkba a MÁV Zrt.-nél, a MÁV-Start Zrt.-nél és a MÁV Gépészeti Zrt.-nél, amelyet legutóbb február 7-én déltől szakítottak meg – az akkori bejelentés szerint – legkésőbb február 15-ig.
A határidő lejárta előtt egy nappal, február 14-én a tárgyaló felek Herczog Lászlót kérték fel közvetítésre, miután az egyeztetések a sztrájkkövetelésről nem haladtak előre. A közvetítő bevonásával öt naptári nappal meghosszabbították a sztrájk felfüggesztését. A sztrájkmoratórium február 19-én, kedden lejárt, azóta nem határoztak meg újabb időpontot a munkabeszüntetés folytatására.
(MTI)