Modernebb szirénákat sürgetnek

A Magyarországon használt megkülönböztető jelzések nem elég korszerűek, és nem elég hatékonyak, cseréjük szükségessé vált – nyilatkozta Torbágyi Pál, az Országos Mentőszolgálat (OMSZ) műszaki vezetője csütörtökön.

MNO
2008. 02. 21. 13:58
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A megkülönböztető jelzések Budapesten tartott bemutatóján Torbágyi Pál úgy fogalmazott: nem csak az a baj, hogy az emberek nem hallják, látják a mentőt vagy a tűzoltót, hanem az is, hogy tehetetlenek. Sokan nem tudják, hogy mit kell csinálni, ha megjelenik a forgalomban egy megkülönböztető jelzést használó jármű. Hozzátette: ezen a legmodernebb fényhidak vagy szirénák sem tudnak segíteni. Torbágyi Pál szerint nincs sok pénz arra, hogy a mentőszolgálat autóit modern megkülönböztető jelzésekkel lássák el, de a befektetés megtérülne. „Ha egy mentőautó jól látható, jól hallható, akkor talán (…) kevesebb lenne a balesetük is” – mondta.

A tervekről szólva Torbágyi Pál elárulta, lát reményt arra, hogy az egyébként folyamatosan fejlődő megkülönböztető jelzések ellátása eljut majd arra a szintre, amikor európai színvonalú fényhidak és szirénák lesznek az OMSZ autóin. Krizsán Lajos, a bemutatót szervező cég ügyvezetője beszédében hangsúlyozta, hogy a „kék lámpás” autók mielőbbi célba érkezésében nagy segítséget nyújtanak a megkülönböztető jelzések, ezért is fontos, hogy azok jól láthatók és hallhatók legyenek. A mai modern autók sokkal jobban le vannak szigetelve, a hangos rádió mellett alig hallani a mai szirénákat – hívta fel a figyelmet.

(MTI)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.