Propagandára ment el a vizitdíj fele

Csak az év első három hónapjában több mint 1,8 milliárd forintot fordít három minisztérium – az egészségügyi, az önkormányzati és területfejlesztési, valamint a kancellária – kommunikációs és reklámkampányra, amelynek egy része összefüggésbe hozható a kormány népszavazási ellenkampányával is – értesült lapunk. A vizitdíjból negyedév alatt 3,3 milliárdot szedtek be.

Magyar Nemzet
2008. 02. 28. 7:09
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Balsai István fideszes képviselő hetekkel ezelőtt kérdezett rá a három tárcavezetőnél, hogy a kormány alkalmatlansága, a hazugságok és a megszigorító intézkedések ellensúlyozásaképpen mennyi pénzt költenek közpénzből különféle hirdetésekre, propagandára. Balsai szerint arcátlan és alkotmánysértő módon költik el a minisztériumok az emberek pénzét úgy, hogy rávegyék a polgárokat: olyan döntéseket hozzanak meg a népszavazáson, amelyek ellentétesek a mindennapi érdekeikkel.

A lapunk birtokába került válaszokból szembetűnő Horváth Ágnes egészségügyi miniszter levele, amely agresszív, személyeskedő stílusában is elüt a Bajnai Gordon, valamint a Kiss Péter által jegyzett dokumentumokétól. Horváth Ágnes a konkrét kérdésre válaszolva ugyan elismeri, hogy minisztériuma 834 millió forintot irányzott elő médiakampányra 2008. január 1-je és március 31-e között, de mint levelében fogalmaz: Balsai István és a Fidesz „elrugaszkodik a társadalmi együttélés alapvető elveitől”. Mint fogalmaz, amennyiben a nyilvánvaló egzisztenciális érdek a legfontosabb rendezőelv, akkor az állampolgár elfogadható tevékenysége a feketemunka, az adócsalás, a közterhek egyéb elszabotálása lenne. Horváth válaszában kitér még a Happy End Kft.-re, a millenniumi országjáró, valamint a Széchenyi-terv eredményeit bemutató korábbi kiadványokra is. Az egészségügyi miniszter úgy véli, aki letagadja a vizitdíj fontosságát, a praxisok működtetése, valamint az ellátórendszer egyensúlya vonatkozásában, az Balsai Istvánhoz és a Fideszhez hasonlóan félrevezeti és tudatlanságban tartja az embereket.

Kiss Péter és Bajnai Gordon arról tájékoztatta Balsai Istvánt, hogy a kormány tájékoztatási kötelezettségének, az uniós elvárásoknak tesz eleget a médiakampányokkal, a kabinet „a lehető legtakarékosabban gazdálkodik” az adófizetők pénzével a kommunikáció terén is. A kancellária mintegy 590 millió forintot, míg a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség – amelyet az önkormányzati miniszter felügyel – 390 millió forintot fordít az év első három hónapjában PR-ra. Tehát a három minisztérium csak idén, az első három hónapban több mint 1,8 milliárd forintot fordított propagandára. Emlékezetes: a vizitdíjból összesen 13,3 milliárd forintot szedtek be egy év alatt, azaz negyedév alatt 3,3 milliárdot.

Pál Gábor

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.