Ahogy a VEKE már hónapokkal ezelőtt felhívta rá a figyelmet: a budapesti tömegközlekedés porcelánboltjába elefántként berontó Hagyó Miklós és a BKV hazugságkampánya fenyegető veszélyt jelent a budapesti tömegközlekedésre és annak utasaira. A járatmegszüntetések, járatritkítások és a tömegközlekedés szétverésének minden mozzanata elfogadhatatlan és teljesen ellentétes az Európai Unió irányelveivel és gyakorlatával. A BKV az utóbbi hónapokban összevissza hazudozott a ritkításokról, és fenyegetőzött mindenki felé, aki tudott olvasni a sorok között. A közlekedési cég az előző egy évben Hagyó Miklós irányítása alatt egy hitelességi válsággal küzdő, alkalmatlan menedzsment irányítása alatt vergődő, a budapestiek ellen dolgozó válsággóccá változott. A helyzet azonban még ennél is súlyosabb: a teljes városvezetés hitelessége kérdőjeleződik meg.
A bejelentett paraméterkönyv minden szakmai alapot nélkülöző kontármunka, amelyhez a közlekedési szakma egyetlen hiteles képviselője sem adja és adhatja önszántából a nevét. A hazugságkampány persze folytatódik: cinikus és vérlázító fejlesztésként beállítani 40 buszjárat megszüntetését, Budapest szinte összes járatának ritkítását, a járathálózat szétszabdalását, a várakozási idők drasztikus növelését. Azok az emberek, akik eddig 10–15 percet vártak egy buszra, ezután 30–60 percet várnak majd – ha egyáltalán van olyan szerencséjük, hogy megmarad a járatuk. A VEKE felteszi a kérdést: miért gondolja a városvezetés, hogy bárki elhiszi, a főváros költségvetésének alig egy százalékát jelentő megtakarítás miatt érdemes szétrombolni a budapesti tömegközlekedési hálózatot? Félő, hogy sokkal inkább a BKV vagyonának és a buszgarázsok ingatlanjainak elkótyavetyélése a valódi cél. A paraméterkönyv üzenete egyértelmű: a városvezetés lenézi és bünteti azokat az embereket, akik a tömegközlekedést használják – vélekedik a VEKE.
A munkanélküliség mesterséges gerjesztése?
A Közlekedési Dolgozók Országos Egyesülete közleményben reagált a BKV járatritkítási tervére. Az egyesület állítja: szakmai szemmel nézve a Hagyó által benyújtott paraméterkönyv nem paraméterkönyv, és ezt az egyeztetés levezetésével megbízott vezérigazgató-helyettesnek és a megjelenő szakembereknek is tudniuk kellett akkor. Emellett emlékeztettek arra, hogy szakmai szervezetet csak kettőt hívtak meg a tárgyalásra. De ha a vezetőség nem ismeri a paraméterkönyv fogalmát, meg kellett volna nézni az értelmező szótárt, vagy tanulmányozni kellett volna a főváros mint tulajdonos és a BKV mint szolgáltató közötti szerződést. Akkor készül a közlekedési vállalat járatot ritkítani, szűkíteni, amikor hivatalosan is nő az utaslétszám – áll a közlekedési dolgozók egyesületének közleményében. A szervezet felszólította a szakembereket és a politikusokat: próbáljanak meg csak két napig tömegközlekedni. Ezzel a most bejelentett paraméterkönyvvel a menedzsment 600-800 járművezető munkahelyét veszélyezteti. A BKV Zrt. által kitalált paraméterkönyv szakmaiatlan, kapkodó, értelmetlen elgondolásokat tartalmaz – vélekedik az egyesület.
Fidesz: Tárgyalási alapnak sem alkalmas a BKV tervezete
Még tárgyalási alapnak sem alkalmas a BKV „politikai megrendelésre” készített, szakmaiságot nélkülöző, „brutális”, 10 százalékos járatritkítást tartalmazó paraméterkönyv-tervezete – szögezte le a fővárosi Fidesz-frakció álláspontjaként Wintermantel Zsolt pénteki sajtótájékoztatóján a képviselői irodaházban. Az ellenzéki politikus hangsúlyozta, hogy „Hagyó Miklós szocialista főpolgármester-helyettes őszödi beszédének tekinthető ez a hazugságokban bővelkedő” tervezet, amely ismeretei szerint ismét a BKV szándékos kiszivárogtatásával került nyilvánosságra. A Fővárosi Közgyűlés városüzemeltetési bizottságának alelnökeként is tevékenykedő képviselő elmondta, hogy a testület jövő heti ülésén nem támogatják még ennek az anyagnak a napirendre vételét sem.
Hozzátette: közlekedési mérnökként tisztában van azzal, hogy a BKV-nál számos európai szintű szakember dolgozik. Ez azonban nem érződik a tervezeten, ami csak „politikai nyomásra” készülhetett – jegyezte meg. A Fidesz szakpolitikusa cáfolta az általa kiemelt „négy nagyobb hazugságot” az anyagban. Mint mondta, statisztikailag nem igaz, hogy tavaly csökkent a fizető utasok száma a BKV járművein. A tervezet alapján nem lenne jobb a külvárosból a belvárosba való eljutás lehetősége, és nem igaz az sem, hogy kevesebb átszállással juthatnak majd el céljukhoz az utasok. Valótlannak nevezte azt az anyagban szereplő kitételt is, miszerint a tervezet a kötött pályás közlekedést preferálja.
Rámutatott, hogy az anyag alapján egyértelműen csökken a metró, a villamos és a HÉV teljesítménye. Hétvégenként nem közlekedne például a 12-es villamos, és a fiatalok nagy bánatára este kilenc óra után ritkábban járna a metró. Wintermantel Zsolt úgy véli, ha a kormánypártok elfogadják ezt a tervezetet, akkor tovább nő az egyéni közlekedést választók száma, állandósulnak a közlekedési dugók, s folyamatossá válik a szmogveszély. A politikus a félresikerült buszvásárlásra is utalva megjegyezte, van pénz a BKV-nál, csak rossz helyre teszik azt. Felhívta a figyelmet arra az anyagban szereplő „beszédes” megállapításra, hogy a BKV naponta 200 Volvo csuklós buszt állít forgalomba. Jelenleg azonban csak 150 ilyen járműve van a cégnek – jegyezte meg.
(MTI)

Kóros elmeállapotú nő akart bírót és rendőrkapitányt ölni
A hivatalokat is megfenyegette.