100–110 km/órás sebességhatár a „halálúton” is

A Gazdasági és Közlekedési Minisztérium (GKM) 25 útszakaszon megemelte a sebességhatárt a KRESZ 2007. évi módosítása alapján. 31 kilométeren 100 km/órára, 91 kilométeren 110 km/órára emelte. A minisztérium bízik benne, hogy a módosításokkal javul a közlekedési morál. A sebességhatárt többek között egy igen veszélyes, halálútként is emlegetett útszakaszon is megemelték.

MNO
2008. 03. 04. 12:37
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A KRESZ 2007. évi módosítása megteremtette annak a lehetőségét, hogy a sebességhatár – a belterületi szabályozáshoz hasonlóan – külterületen, a közúthálózat egyes elemein is emelésre kerülhessen az általánosan 90 km/h-ról – mindezt Felsmann Balázs, a tárca szakállamtitkára jelentette be egy kisbéri városházán tartott fórumon.

Az elmúlt időszakban szakemberek elemezték az útszakaszok műszaki paramétereit, a vízszintes és magassági vonalvezetést, a megfelelő előzési látótávolságot, az ívviszonyok kialakítását és a hosszabb, előzésre alkalmas egybefüggő útszakasz meglétét – olvasható a GKM szerkesztőségünkhöz eljuttatott közleményében. A vizsgálat tanulságai alapján a GKM 25 szakaszon, összesen 122 kilométeren döntött a sebességhatár emeléséről: 31 kilométeren 100 km/órára, 91 kilométeren pedig 110 km/órára – tette hozzá a szakállamtitkár.

A betartható és betartandó sebességhatárok megállapításával a közlekedési morál javulását szeretné elérni a GKM. A megemelt sebességű utakon a tárca kiemelt figyelmet fordít a balesetek okainak elemzésére, felhasználva a rendőrség által végzett baleseti vizsgálatok eredményeit, továbbá a rendőrség közúti ellenőrzési tapasztalatait is.

A megemelt sebességhatárt jelző táblákat a Magyar Közút Kht. szakemberei március közepéig helyezik ki az érintett útszakaszokra. A GKM 2008-ban az országos főúthálózat egészén (külterületi és belterületi szakaszokon egyaránt) átfogó forgalmi felülvizsgálatot tervez elvégeztetni, amely elsősorban a sebességszabályozásra terjedne ki – zárul a közlemény.

A sebességhatár emelését olyan útszakaszokon is engedélyezik, amelyek esetében ez legalábbis meglepőnek tűnik; ilyen a 81-es út Bakonysárkány és Kisbér közötti szakasza, amelyet „halálútként” emlegetnek a környékbeliek.

(MTI, MNO)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.