100–110 km/órás sebességhatár a „halálúton” is

A Gazdasági és Közlekedési Minisztérium (GKM) 25 útszakaszon megemelte a sebességhatárt a KRESZ 2007. évi módosítása alapján. 31 kilométeren 100 km/órára, 91 kilométeren 110 km/órára emelte. A minisztérium bízik benne, hogy a módosításokkal javul a közlekedési morál. A sebességhatárt többek között egy igen veszélyes, halálútként is emlegetett útszakaszon is megemelték.

MNO
2008. 03. 04. 12:37
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A KRESZ 2007. évi módosítása megteremtette annak a lehetőségét, hogy a sebességhatár – a belterületi szabályozáshoz hasonlóan – külterületen, a közúthálózat egyes elemein is emelésre kerülhessen az általánosan 90 km/h-ról – mindezt Felsmann Balázs, a tárca szakállamtitkára jelentette be egy kisbéri városházán tartott fórumon.

Az elmúlt időszakban szakemberek elemezték az útszakaszok műszaki paramétereit, a vízszintes és magassági vonalvezetést, a megfelelő előzési látótávolságot, az ívviszonyok kialakítását és a hosszabb, előzésre alkalmas egybefüggő útszakasz meglétét – olvasható a GKM szerkesztőségünkhöz eljuttatott közleményében. A vizsgálat tanulságai alapján a GKM 25 szakaszon, összesen 122 kilométeren döntött a sebességhatár emeléséről: 31 kilométeren 100 km/órára, 91 kilométeren pedig 110 km/órára – tette hozzá a szakállamtitkár.

A betartható és betartandó sebességhatárok megállapításával a közlekedési morál javulását szeretné elérni a GKM. A megemelt sebességű utakon a tárca kiemelt figyelmet fordít a balesetek okainak elemzésére, felhasználva a rendőrség által végzett baleseti vizsgálatok eredményeit, továbbá a rendőrség közúti ellenőrzési tapasztalatait is.

A megemelt sebességhatárt jelző táblákat a Magyar Közút Kht. szakemberei március közepéig helyezik ki az érintett útszakaszokra. A GKM 2008-ban az országos főúthálózat egészén (külterületi és belterületi szakaszokon egyaránt) átfogó forgalmi felülvizsgálatot tervez elvégeztetni, amely elsősorban a sebességszabályozásra terjedne ki – zárul a közlemény.

A sebességhatár emelését olyan útszakaszokon is engedélyezik, amelyek esetében ez legalábbis meglepőnek tűnik; ilyen a 81-es út Bakonysárkány és Kisbér közötti szakasza, amelyet „halálútként” emlegetnek a környékbeliek.

(MTI, MNO)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.