700 milliót költöttek kampányra – fölöslegesen?

Kiderült, hogy az egészségbiztosítási törvény kapcsán tovább akarják folytatni eddigi, „hazug” kampányukat, vagyis pénz van, de azt nem az emberek érdekeinek megfelelően költik el – jelentette ki Szijjártó Péter.

MNO
2008. 03. 11. 10:42
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A szaktárca keddi közleménye szerint a miniszter az említett rádióműsorban arról beszélt: a jövőben még nagyobb hangsúlyt kell fektetni arra, hogy a reform lépéseiről az embereket tájékoztatni tudjuk. Közlésük szerint a tájékoztatás költségei eltörpülnek ahhoz az összeghez képest, amelyre a vizitdíj kieső bevételeinek pótlására szükség lenne, ráadásul a Fidesz szóvivője által hivatkozott pályázati kiírás a népegészségügyi szemléletváltást szolgálja.


Horváth Ágnes egészségügyi miniszter az egyik kereskedelmi rádióban arról nyilatkozott, hogy a kormány többet fog költeni az egészségbiztosítás átalakításáról szóló törvény kommunikációjára, és mindent megtesz azért, hogy ezzel a törvénnyel ne ismétlődhessen meg az, ami a vizitdíjjal és a kórházi napidíjjal történt – fejtette ki Szijjártó Péter a kormányról keddi, budapesti sajtótájékoztatóján. A Fidesz szóvivője szerint ez a nyilatkozat „egyértelműen lebuktatta” a kormányt, hiszen kiderült, hogy van itt pénz, csak ezt a kormány az emberek érdekeivel ellentétes célokra használja.

A szóvivő hangsúlyozta: a népszavazási eredmény miatt kialakult helyzetben a kormány egy dolgot tehet, amennyiben a demokratikus értékekhez valamennyire is közel érzi magát, az összes „hazug kommunikációs offenzívát” le kellene állítania.

A fideszes politikus kiemelte, hogy a kormány milliárdokat felemésztő népszavazási kampánya dacára az emberek a referendumon világossá tették, nem tűrik, hogy a kormány semmibe veszi akaratukat, a választópolgárok leszavazták ezt a kormányzati politikát. A kormány azonban ahelyett, hogy levonná ebből a megfelelő következtetéseket, tovább folytatja azt a gyakorlatot, amire az emberek nemet mondtak, továbbra is erőfölénnyel, milliárdokkal élve próbálja meg elhitetni az emberekkel azt, ami ellentétes az érdekeikkel és a valósággal – tette hozzá.

Szijjártó Péter utalt arra is, hogy az interjúban az egészségügyi miniszter azt mondta, a kormány nagyon keveset költött a vizitdíj kommunikációjára, ezért sokan nem tudták, miről szavaznak. A Fidesz szóvivője szerint ugyan a kormány a 2006-os parlamenti választások előtt gondoskodott arról: az emberek ne tudják, miről voksolnak, a mostani népszavazáson azonban a választópolgárok pontosan tudták, hogy miről szavaznak.

A politikus emlékeztetett arra is, hogy csak az Egészségügyi Minisztérium több mint 700 millió forintért hirdetett meg kommunikációs pályázatot a népszavazási kampányban.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.