700 milliót költöttek kampányra – fölöslegesen?

Kiderült, hogy az egészségbiztosítási törvény kapcsán tovább akarják folytatni eddigi, „hazug” kampányukat, vagyis pénz van, de azt nem az emberek érdekeinek megfelelően költik el – jelentette ki Szijjártó Péter.

MNO
2008. 03. 11. 10:42
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A szaktárca keddi közleménye szerint a miniszter az említett rádióműsorban arról beszélt: a jövőben még nagyobb hangsúlyt kell fektetni arra, hogy a reform lépéseiről az embereket tájékoztatni tudjuk. Közlésük szerint a tájékoztatás költségei eltörpülnek ahhoz az összeghez képest, amelyre a vizitdíj kieső bevételeinek pótlására szükség lenne, ráadásul a Fidesz szóvivője által hivatkozott pályázati kiírás a népegészségügyi szemléletváltást szolgálja.


Horváth Ágnes egészségügyi miniszter az egyik kereskedelmi rádióban arról nyilatkozott, hogy a kormány többet fog költeni az egészségbiztosítás átalakításáról szóló törvény kommunikációjára, és mindent megtesz azért, hogy ezzel a törvénnyel ne ismétlődhessen meg az, ami a vizitdíjjal és a kórházi napidíjjal történt – fejtette ki Szijjártó Péter a kormányról keddi, budapesti sajtótájékoztatóján. A Fidesz szóvivője szerint ez a nyilatkozat „egyértelműen lebuktatta” a kormányt, hiszen kiderült, hogy van itt pénz, csak ezt a kormány az emberek érdekeivel ellentétes célokra használja.

A szóvivő hangsúlyozta: a népszavazási eredmény miatt kialakult helyzetben a kormány egy dolgot tehet, amennyiben a demokratikus értékekhez valamennyire is közel érzi magát, az összes „hazug kommunikációs offenzívát” le kellene állítania.

A fideszes politikus kiemelte, hogy a kormány milliárdokat felemésztő népszavazási kampánya dacára az emberek a referendumon világossá tették, nem tűrik, hogy a kormány semmibe veszi akaratukat, a választópolgárok leszavazták ezt a kormányzati politikát. A kormány azonban ahelyett, hogy levonná ebből a megfelelő következtetéseket, tovább folytatja azt a gyakorlatot, amire az emberek nemet mondtak, továbbra is erőfölénnyel, milliárdokkal élve próbálja meg elhitetni az emberekkel azt, ami ellentétes az érdekeikkel és a valósággal – tette hozzá.

Szijjártó Péter utalt arra is, hogy az interjúban az egészségügyi miniszter azt mondta, a kormány nagyon keveset költött a vizitdíj kommunikációjára, ezért sokan nem tudták, miről szavaznak. A Fidesz szóvivője szerint ugyan a kormány a 2006-os parlamenti választások előtt gondoskodott arról: az emberek ne tudják, miről voksolnak, a mostani népszavazáson azonban a választópolgárok pontosan tudták, hogy miről szavaznak.

A politikus emlékeztetett arra is, hogy csak az Egészségügyi Minisztérium több mint 700 millió forintért hirdetett meg kommunikációs pályázatot a népszavazási kampányban.

(MTI)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.