Nem csak az NNI-t érdekli a 102,5 milliárd forintos – január elején aláírt, még le nem zárult – ügylet, illetve annak egy eleme, miszerint egy lobbicégként nem jegyzett magyar betéti társaság 1,8 milliárd forintnak megfelelő sikerdíjat tehet zsebre az adásvételhez nyújtott segítségéért.
Vizsgálódik a hazai lobbitevékenységet felügyelő Igazságügyi Hivatal, a magyar és az osztrák versenyhivatal, sőt az ügy felkeltette az Európai Bizottság figyelmét is.
Ha kiderül a Cargo-ügyletben részt vevő, 1,8 milliárd forintos sikerdíjra számító magyar Geuronet Bt.-ről, hogy megsértette a lobbitörvényt, legfeljebb tízmillió forintos bírságra számíthat.
Sajtóinformációk szerint a Gazdasági és Közlekedési Minisztériummal és a MÁV vezetésével is volt kapcsolata a Geuronet Bt.-nek. Dióssy Gábor, a GKM államtitkára elismerte, hogy ismeri a bt. vezetőjét, Gulya Andrást, akivel már töbször is találkozott. Nem ismeri és nem tárgyalt a MÁV Cargo privatizációs ügyében az osztrák vevő megbízásából lobbizó cég képviselőjével a MÁV vezérigazgatója – jelentette ki a találgatások kapcsán a Magyar Nemzetnek adott interjújában Heinczinger István, a MÁV vezérigazgatója.
A kormányszóvivő február 22-én jelentette be, hogy a rendőrség érdemben vizsgálja az ügyet.
(nepszava.hu, MNO)