A felmérés készítői kedden Budapesten sajtótájékoztatón ismertették az eredményeket. Az AIESEC Magyarország mint a közgazdász egyetemisták nemzetközi szervezetének magyarországi képviselete már több éve készít felmérést a végzősök körében, az idei felmérést a két cég is segítette.
Budapesti és vidéki egyetemeken, főiskolákon 2007-ben 1929 fiatal válaszolt a kérdésekre, a gazdasági szakokon diplomázók 45 százaléka. A leendő munkahelyen a kellemes légkört követően a legfontosabb tényezőnek az előrelépés, majd a továbbképzés lehetőségét jelölték meg a fiatalok. Ezt követte a rangsorban a cég jó hírneve, s csak ezek után az elérhető kezdő fizetés nagysága, majd a rugalmas vezetési stílus.
A felmérés készítői azt is megkérdezték, hogy milyen fizetésre számítanak a fiatalok. A kezdő fizetési igény átlaga nettóban 160 ezer forint volt, a válaszolók 53 százaléka viszont valamivel reálisabb igényt fogalmazott meg: nettó 100–150 ezer forinttal is megelégedne. Egy év után az átlagos igény 220 ezer forint, öt év után 350 ezer forint.
A felmérés készítői arra is kíváncsiak voltak, hogy a végzős közgazdász egyetemisták számára melyek a legvonzóbb vállalatok. A legtöbb szavazatot a L’Oréal Magyarország Kft. kapta. A második helyet a Nokia, a harmadikat a Coca-Cola szerezte meg. A rangsorban ezt követte az Audi Hungária, az OTP-csoport, a Malév, a Mol-csoport, az IBM, a Nestlé és az IKEA.
(MTI)

Kóros elmeállapotú nő akart bírót és rendőrkapitányt ölni
A hivatalokat is megfenyegette.