A VDSZSZ nyomatékosította a követeléseit

A VDSZSZ pénteken Gyurcsány Ferenc kormányfőhöz írt nyílt levélében nyomatékosította a MÁV-val szembeni új követelését, ami a vasúti mellékvonalak ügyével függ össze.

MNO
2008. 03. 07. 17:50
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Gaskó István, a VDSZSZ elnöke az MTI-hez is eljuttatott levélben tudatta a miniszterelnökkel: szakszervezetük kiterjeszti eddigi követeléseit azzal, hogy a MÁV a majdani megállapodásig ne szüneteltesse a vasútforgalmat a 38 bezárásra ítélt szárnyvonalon.

A levélben az elnök arra is felszólítja a kormányt, hogy tulajdonosként az érintett vonalakon kötelezze a vasúttársaságot technikai korszerűsítések haladéktalan megkezdésére és megfelelő menetrendi struktúra kialakítására a személyszállítás szolgáltatási színvonalának javításáért.

Az új követelés kérdése már a VDSZSZ és a MÁV között napközbeni egyeztetésen is szóba került. Sigulinszki Tibor, a MÁV Zrt. szóvivője a tárgyalást követően ezzel kapcsolatban az MTI-nek azt mondta: a mellékvonalak ügye nem a MÁV döntési kompetenciájába tartozik.

A szakszervezet további követelése, hogy egyszeri kifizetés járjon minden vasutasnak a MÁV Cargo privatizációs összegéből, továbbá a vasutasok kapjanak 10 százalékos többlet-személyialapbért.

A szárnyvonalak kérdéséről a VDSZSZ a Vasutasok Szakszervezetével tavaly októberben együtt hirdetett meg sztrájkfelhívást, és kezdett tárgyalásokba a kormánnyal.

A Gazdasági és Közlekedési Minisztérium (GKM) végül decemberben a Vasutasok Szakszervezetével és az egyeztetésekhez időközben csatlakozó Mozdonyvezetők Szakszervezetével, illetve a Pályavasúti Dolgozók Szakszervezetével egyezett meg a mellékvonalak üzemeltetésének kérdéseiről. A megállapodást a VDSZSZ nem írta alá, sztrájkfelhívását továbbra is fenntartotta.

Az aláíró felek abban egyeztek meg, hogy a GKM a vizsgált 38 mellékvonalból 26 esetében a teljes 2007/2008. menetrendi évre, 12 vonal esetében pedig 2008. május végéig rendeli meg a vasúti közszolgáltatást. A működési reformról, illetve az esetleges szolgáltatóváltásról további egyeztetésekre kerül sor.

A megállapodás szerint az egyeztetések során áttekintik a 2007 márciusában 14 + 5 vasútvonalon felfüggesztett vasúti személyszállítás gazdasági és társadalmi hatásait.

A VDSZSZ és a MÁV között március 12-én folytatódnak a tárgyalások. Bárány Balázsnak, a VDSZSZ alelnökének közlése szerint a szakszervezet tarja magát korábbi bejelentéséhez, miszerint vasárnapig biztosan nem folytatják a felfüggesztett munkabeszüntetést.

(MTI)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.