A VDSZSZ nyomatékosította a követeléseit

A VDSZSZ pénteken Gyurcsány Ferenc kormányfőhöz írt nyílt levélében nyomatékosította a MÁV-val szembeni új követelését, ami a vasúti mellékvonalak ügyével függ össze.

MNO
2008. 03. 07. 17:50
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Gaskó István, a VDSZSZ elnöke az MTI-hez is eljuttatott levélben tudatta a miniszterelnökkel: szakszervezetük kiterjeszti eddigi követeléseit azzal, hogy a MÁV a majdani megállapodásig ne szüneteltesse a vasútforgalmat a 38 bezárásra ítélt szárnyvonalon.

A levélben az elnök arra is felszólítja a kormányt, hogy tulajdonosként az érintett vonalakon kötelezze a vasúttársaságot technikai korszerűsítések haladéktalan megkezdésére és megfelelő menetrendi struktúra kialakítására a személyszállítás szolgáltatási színvonalának javításáért.

Az új követelés kérdése már a VDSZSZ és a MÁV között napközbeni egyeztetésen is szóba került. Sigulinszki Tibor, a MÁV Zrt. szóvivője a tárgyalást követően ezzel kapcsolatban az MTI-nek azt mondta: a mellékvonalak ügye nem a MÁV döntési kompetenciájába tartozik.

A szakszervezet további követelése, hogy egyszeri kifizetés járjon minden vasutasnak a MÁV Cargo privatizációs összegéből, továbbá a vasutasok kapjanak 10 százalékos többlet-személyialapbért.

A szárnyvonalak kérdéséről a VDSZSZ a Vasutasok Szakszervezetével tavaly októberben együtt hirdetett meg sztrájkfelhívást, és kezdett tárgyalásokba a kormánnyal.

A Gazdasági és Közlekedési Minisztérium (GKM) végül decemberben a Vasutasok Szakszervezetével és az egyeztetésekhez időközben csatlakozó Mozdonyvezetők Szakszervezetével, illetve a Pályavasúti Dolgozók Szakszervezetével egyezett meg a mellékvonalak üzemeltetésének kérdéseiről. A megállapodást a VDSZSZ nem írta alá, sztrájkfelhívását továbbra is fenntartotta.

Az aláíró felek abban egyeztek meg, hogy a GKM a vizsgált 38 mellékvonalból 26 esetében a teljes 2007/2008. menetrendi évre, 12 vonal esetében pedig 2008. május végéig rendeli meg a vasúti közszolgáltatást. A működési reformról, illetve az esetleges szolgáltatóváltásról további egyeztetésekre kerül sor.

A megállapodás szerint az egyeztetések során áttekintik a 2007 márciusában 14 + 5 vasútvonalon felfüggesztett vasúti személyszállítás gazdasági és társadalmi hatásait.

A VDSZSZ és a MÁV között március 12-én folytatódnak a tárgyalások. Bárány Balázsnak, a VDSZSZ alelnökének közlése szerint a szakszervezet tarja magát korábbi bejelentéséhez, miszerint vasárnapig biztosan nem folytatják a felfüggesztett munkabeszüntetést.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.