Bajnai megsürgette a biztosítókat a viharkárok kifizetésére

Bajnai Gordon, az önkormányzati minisztérium vezetője arra kéri a hazai biztosítótársaságokat, hogy soron kívül és gyorsan intézkedjenek a biztosított ingatlanokban és ingóságban a hétvégi vihar következtében esett károk felméréséről - közölte a tárca hétfőn. Több biztosítótársaság jelezte, hogy már vasárnap felkeresték a vihar által leginkább érintett területeket. • Kétezer fát tépázott meg a vihar Pilisben• Vihar után: még az újoncokat is bevetik a tűzoltók

MNO
2008. 03. 03. 20:22
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Néhány biztosító már közölte, hogy önként és saját hatáskörben előre sorolta a hétvégi vihar okozta károk rendezését. Az önkormányzati miniszter a többi biztosítótársaságot is hasonló magatartásra hívja fel – olvasható az Önkormányzati és Területfejlesztési Minisztérium által a távirati irodához eljuttatott dokumentumban.

Mint írták, Bajnai Gordon az esetleges visszaélések megelőzéséért felajánlja az Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság (OKF) területi munkatársainak segítségét is. Az OKF szakemberei részt vettek a közvetlen veszélyelhárításban, így átfogó ismeretekkel rendelkeznek az ország különböző részein bekövetkezett káreseményekről. A magántulajdonban esett viharkárok megnyugtató rendezéséért az is szükséges, hogy az érintett állampolgárok megfelelő gondossággal járjanak el a bekövetkezett károk dokumentálásánál és hatékonyan működjenek együtt a biztosítótársaságokkal – mutattak rá.

Az Aegon Magyarország Általános Biztosító Rt. a távirati irodához hétfőn eljuttatott közleményében azt hangsúlyozta, hogy a biztosítótársaság szakértői már vasárnap felkeresték a viharral leginkább érintett területeket, és megkezdték a kárfelmérést, hétfőn pedig a legkritikusabb területeken tartanak helyszíni szemlét. Hozzáfűzték azt is, hogy a kisebb összegű károk rendezését helyszíni szemle nélkül – telefonon keresztül vagy számla benyújtásával – intézi a társaság, a kárrendezés után pedig azonnal átutalja a megállapított szolgáltatási összeget a károsultaknak.

Az Allianz Hungária Biztosító Zrt. kommünikéjében felidézte, hogy a biztosítótársaság munkatársai néhány helyen már vasárnap felmérték a károkat. Az Allianz kiemelte, hogy a lehető leggyorsabban megtéríti a károkat, szükség esetén pedig kárelőleget fizet. Megjegyezte azt is, hogy az ügyfelek a kisebb összegű otthonbiztosítási viharkárt telefonon keresztül is bejelenthetik, kiváltva ezzel a helyszíni szakértői szemlét. Ebben az esetben akár egy nap alatt folyósítható a kártérítés – tette hozzá a társaság.

A Generali-Providencia Biztosító Zrt. sajtóközleményében arra hívta fel a figyelmet, hogy nem várja meg ügyfelei jelentkezését, hanem a vihar által legérintettebb területeken azonnal megkezdi a helyszíni szemlét. Megemlítették azt is, hogy az elkövetkezendő napokban több kárszakértővel dolgoznak. Rámutattak arra is, hogy kisebb kár esetén az ügyintézés telefonon keresztül, helyszíni szemle nélkül is lehetséges.

Az OTP Garancia Biztosító a távirati irodához eljuttatott dokumentumban azt közölte, hogy azonnal megkezdte a kárfelmérést: a kisebb károkat gyorsított ütemben, egy-két napon belül kifizetik, míg a nagyobb károknál szükség esetén azonnali kárelőleget fizetnek. Hozzátették azt is, hogy a kisebb értékű kárt telefonon keresztül is lehet rendezni.

(MTI)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.