A szakszervezet az eredeti követelését, miszerint a MÁV Cargo privatizációs bevételéből minden vasutas kapjon személyenként nettó 250 ezer forintot, illetve a kiszervezett társaságok dolgozói a már felajánlott 6,9 százalékon kívül 10 százalék többlet bérfejlesztésben részesüljenek, kiegészítette a gazdaságtalannak tartott 38 vasúti mellékvonal ügyével.
A legutóbbi tárgyalást követően Bárány Balázs, a VDSZSZ alelnöke állóháborúnak minősítette a kialakult helyzetet, miután a MÁV Zrt. és a tárgyaláson lévő többi társaság semmiben nem mozdult el korábbi álláspontjáról. A szakszervezet szerint a MÁV keze meg van kötve a tárgyaláson, a tulajdonos, elsősorban a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium hajthatatlansága miatt alakult ki a mostani helyzet.
Sigulinszki Tibor, a MÁV Zrt. szóvivője a legutóbbi egyeztetés után elmondta, hogy nem közeledtek az álláspontok a tárgyaláson. A vasúttársaság továbbra sem ad egyetlen fillért sem a MÁV Cargo leendő privatizációs bevételéből, a 38 mellékvonal ügye pedig nem tartozik a MÁV döntési kompetenciájába.
Bárány Balázs elmondta, hogy a február elsején indult és azóta többször felfüggesztett sztrájk folytatódni fog, a vasutasoknál „megvan a sztrájkhajlandóság”.
(MTI)

Kóros elmeállapotú nő akart bírót és rendőrkapitányt ölni
A hivatalokat is megfenyegette.