A tárgyalást jövő héten, március 25-én, kedden 11 órakor folytatja a VDSZSZ és a vasúttársaság. A szakszervezet továbbra is azt követeli, hogy a MÁV Cargo privatizációs bevételéből minden vasutas kapjon személyenként nettó 250 ezer forintot, illetve a kiszervezett társaságok dolgozói a már felajánlott 6,9 százalékon kívül 10 százalék többletbérfejlesztésben részesüljenek, ezt egészítette ki a szakszervezet március elején a gazdaságtalannak tartott 38 vasúti mellékvonal ügyével.
Az egyeztetést követően Bárány Balázs, a VDSZSZ alelnöke elmondta: patthelyzet van, az álláspontok nem közeledtek sem a szakszervezeti követelés, sem a még elégséges szolgáltatás kérdésében. A munkáltató nem mozdult el eddigi álláspontjáról, a munkáltató szerint nem teljesíthetők a szakszervezet követelései.
Bárány Balázs elmondta, hogy még nem kaptak választ a miniszterelnöktől a 38 mellékvonal ügyében március 7-én írt levelükre. A VDSZSZ alelnöke szerint a miniszterelnöknek 5 napon belül ki kellett volna jelölnie a kormány képviselőjét a tárgyalásokra. Bárány Balázs elmondta: nem valószínű, hogy húsvétig lesz sztrájk, a VDSZSZ sztrájkfelhívása továbbra is él.
Sigulinszki Tibor, a MÁV Zrt. szóvivője elmondta: a munkáltató álláspontja továbbra is az, hogy nem teljesíthetők a szakszervezet követelései, mert gazdaságilag és jogilag megalapozatlanok. A még elégséges szolgáltatás ügyében a MÁV-Start azt képviseli, mint eddig, hogy a munkába és iskolába járás idősávjaiban megfelelő számú vonatot lehessen biztosítani. A 38 mellékvonal fejlesztésére vonatkozó szakszervezeti sztrájkkövetelés pedig nem a vasúttársaság kompetenciája, erről nem esett szó a tárgyaláson – tette hozzá Sigulinszki Tibor.
(MTI)

Kóros elmeállapotú nő akart bírót és rendőrkapitányt ölni
A hivatalokat is megfenyegette.