Húsvét után sztrájk? – Nincs megállapodás a MÁV és a VDSZSZ között

Nem született megállapodás a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete (VDSZSZ) és a MÁV között a szakszervezet sztrájkköveteléséről, illetve a még elégséges szolgáltatásról hétfőn, a Herczog László közvetítő bevonásával megtartott egyeztetetésen. • Hétfőn folytatódik az állóháború a VDSZSZ és a MÁV között?

MNO
2008. 03. 17. 12:19
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A tárgyalást jövő héten, március 25-én, kedden 11 órakor folytatja a VDSZSZ és a vasúttársaság. A szakszervezet továbbra is azt követeli, hogy a MÁV Cargo privatizációs bevételéből minden vasutas kapjon személyenként nettó 250 ezer forintot, illetve a kiszervezett társaságok dolgozói a már felajánlott 6,9 százalékon kívül 10 százalék többletbérfejlesztésben részesüljenek, ezt egészítette ki a szakszervezet március elején a gazdaságtalannak tartott 38 vasúti mellékvonal ügyével.

Az egyeztetést követően Bárány Balázs, a VDSZSZ alelnöke elmondta: patthelyzet van, az álláspontok nem közeledtek sem a szakszervezeti követelés, sem a még elégséges szolgáltatás kérdésében. A munkáltató nem mozdult el eddigi álláspontjáról, a munkáltató szerint nem teljesíthetők a szakszervezet követelései.

Bárány Balázs elmondta, hogy még nem kaptak választ a miniszterelnöktől a 38 mellékvonal ügyében március 7-én írt levelükre. A VDSZSZ alelnöke szerint a miniszterelnöknek 5 napon belül ki kellett volna jelölnie a kormány képviselőjét a tárgyalásokra. Bárány Balázs elmondta: nem valószínű, hogy húsvétig lesz sztrájk, a VDSZSZ sztrájkfelhívása továbbra is él.

Sigulinszki Tibor, a MÁV Zrt. szóvivője elmondta: a munkáltató álláspontja továbbra is az, hogy nem teljesíthetők a szakszervezet követelései, mert gazdaságilag és jogilag megalapozatlanok. A még elégséges szolgáltatás ügyében a MÁV-Start azt képviseli, mint eddig, hogy a munkába és iskolába járás idősávjaiban megfelelő számú vonatot lehessen biztosítani. A 38 mellékvonal fejlesztésére vonatkozó szakszervezeti sztrájkkövetelés pedig nem a vasúttársaság kompetenciája, erről nem esett szó a tárgyaláson – tette hozzá Sigulinszki Tibor.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.