Újra nekifutnak – egyeztet a MÁV és a VDSZSZ

Folytatódik szerdán az egyeztetés a MÁV és a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete (VDSZSZ) között Herczog László közvetítő bevonásával a szakszervezet követeléséről, illetve a sztrájk esetén nyújtandó elégséges szolgáltatásról.

MNO
2008. 03. 12. 6:45
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A legutóbbi tárgyaláson, március 7-én a szakszervezet az eredeti követelését, miszerint a MÁV Cargo privatizációs bevételéből minden vasutas kapjon személyenként nettó 250 ezer forintot, illetve a kiszervezett társaságok dolgozói a már felajánlott 6,9 százalékon kívül 10 százalék többlet bérfejlesztésben részesüljenek, kiegészítette a gazdaságtalannak tartott 38 vasúti mellékvonal ügyével. A szakszervezet azt követeli: a MÁV a 38 mellékvonalon végezze el a szükséges technológiai beruházásokat, hogy az utasforgalom ismét emelkedhessen, ami bizonyíthatná, hogy van igény a mellékvonalak fenntartására. A követelések alátámasztására a VDSZSZ február 1-jén meghatározatlan időre sztrájkba kezdett, amelyet azóta többször is megszakított. Legutóbb február 28-án közölte, hogy március 9-éig, a népszavazásig nem tart újabb sztrájkot, ezzel fejezve ki, hogy a munkabeszüntetés nem politikai célokat szolgál.

A legutóbbi, március 7-iki egyeztetést követően Bárány Balázs a VDSZSZ alelnöke az MTI-nek elmondta: a szakszervezet nem tudja elfogadni, hogy a MÁV nem változtat eddigi álláspontján, nem törekszik a megállapodásra. Sigulinszki Tibor, a MÁV Zrt. szóvivője a legutóbbi egyeztetés után elmondta: a MÁV továbbra is azon az állásponton van, hogy a MÁV Cargo privatizációs bevételeit a magyar vasút fejlesztésére, a szolgáltatások minőségének javítására és a hitelek törlesztésére kell fordítani. A mellékvonalak ügyével kapcsolatban a MÁV szóvivője megjegyezte: ez nem a MÁV döntési kompetenciájába tartozik. A VDSZSZ Gyurcsány Ferenc kormányfőhöz írt nyílt levélében nyomatékosította a MÁV-val szembeni új követelését, ami a vasúti mellékvonalak ügyével függ össze. A levélben Gaskó István, a VDSZSZ elnök arra szólítja fel a kormányt, hogy tulajdonosként az érintett vonalakon kötelezze a vasúttársaságot technikai korszerűsítések haladéktalan megkezdésére és megfelelő menetrendi struktúra kialakítására a személyszállítás szolgáltatási színvonalának javítása érdekében.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.