Donáth Péter, az Eötvös Loránd Tudományegyetem professzora Azonosságok és különbségek címmel tartott előadásában összehasonlította a hazai tanítóképzők 1918–19-es, illetve 1947–48-as államosítását, Kelemen Elemér nyugalmazott főiskolai tanár pedig az iskolaállamosítás hazai történeti előzményeit elemezte.
Csepregi András, az Oktatási és Kulturális Minisztérium egyházi kapcsolatok titkárságának vezetője az egyházaknak a közoktatásban betöltött szerepéről, lehetőségeiről tartott előadást. Fontosnak nevezte, hogy „az egyház a közoktatáson keresztül mutassa meg magát a társadalomnak”. Azt pedig, amit az egyház megmutathat, a „hit, tudás, szeretet” hármas egységével jellemezte az előadó.
Ha a hit erős és eleven, akkor az iskolai erőszak kezelésére is van lehetősége az egyházi iskolának – utalt Csepregi András a manapság egyre szélesebb körben tapasztalható problémára. A debreceni konferencia résztvevői délután két szekcióban tekintették át a közoktatással és az azzal összefüggő kutatásokkal kapcsolatos időszerű kérdéseket.
(MTI)