Csökkentenék a szülők az érettségi tárgyak számát

A Magyarországi Szülők Országos Egyesülete (MSZOE) azt javasolja, hogy a kötelező érettségi vizsgatárgyak számát csökkentsék ötről háromra – közölte Keszei Sándor, a szervezet elnöke kedden.

MNO
2008. 05. 06. 7:59
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az egyesület javaslata szerint a jelenlegi négy kötelezően előírt és egy szabadon választható (de kötelező) vizsgatantárgy helyett a tanulóknak csak két kötelezően előírt és egy szabadon választott vizsgatárgyból kellene letenniük az érettségit. A szülői szervezet elnöke kiemelte: az érettségi vizsga célja kizárólag annak megállapítása, hogy a vizsgázó felkészült-e a felsőoktatási intézményekben folyó tanulmányok megkezdésére. Ezért tartják feleslegesnek, hogy a gyerekeket arra kötelezik, öt tantárgyból tegyenek érettségi vizsgát, amikor a felsőoktatási intézmények csak egy vagy két érettségi vizsgatárgyat jelölnek meg felvételi követelményként – olvasható a közleményben.

Keszei Sándor az időt is rövidnek tartja, szerinte két év alatt nem lehet öt tantárgyból felkészíteni a tanulókat, ezt bizonyítja az is, hogy sok diák jár iskolán kívüli fizetős, érettségire felkészítő tanfolyamra. A szülők szervezete úgy látja, a vizsgák számának csökkentésével a diákok alaposabban fel tudnának készülni a felsőoktatási intézmények által megkövetelt vizsgatárgyból, többen tennének emelt szintű vizsgát. Az MSZOE elnöke kifogásolhatónak tartja az érettségiző diákok teljesítményének minősítését is. A jogszabály értelmében a teljesítményt a pontszámok százalékban és osztályzatban történő kifejezésével kell minősíteni. Ez azt jelenti, hogy van 82 százalékos és 95 százalékos ötös tanuló, s lehet 40 százalékos és 50 százalékos közepes tanuló is.

Az egyesület szerint ez értelmezhetetlen megkülönböztetés az azonos osztályzatot kapott diákok között. A százalékos minősítés bevezetésére azért volt szükség, hogy biztosított legyen a differenciált felvételi döntés lehetősége, tehát az egyes felvételizők teljesítménye közötti tényleges különbség megfelelően kifejezésre juthasson, de a szervezet szerint felesleges ezt osztályzattal is megtoldani. A szülők egyesülete ezért kezdeményezi, hogy a diszkrimináció kiküszöbölése érdekében szüntessék meg a vizsgázó teljesítményének osztályzattal történő kifejezését. Vagy százalékos minősítés, vagy osztályzat legyen ezentúl – közölte Keszei Sándor.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.