Csökkentenék a szülők az érettségi tárgyak számát

A Magyarországi Szülők Országos Egyesülete (MSZOE) azt javasolja, hogy a kötelező érettségi vizsgatárgyak számát csökkentsék ötről háromra – közölte Keszei Sándor, a szervezet elnöke kedden.

MNO
2008. 05. 06. 7:59
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az egyesület javaslata szerint a jelenlegi négy kötelezően előírt és egy szabadon választható (de kötelező) vizsgatantárgy helyett a tanulóknak csak két kötelezően előírt és egy szabadon választott vizsgatárgyból kellene letenniük az érettségit. A szülői szervezet elnöke kiemelte: az érettségi vizsga célja kizárólag annak megállapítása, hogy a vizsgázó felkészült-e a felsőoktatási intézményekben folyó tanulmányok megkezdésére. Ezért tartják feleslegesnek, hogy a gyerekeket arra kötelezik, öt tantárgyból tegyenek érettségi vizsgát, amikor a felsőoktatási intézmények csak egy vagy két érettségi vizsgatárgyat jelölnek meg felvételi követelményként – olvasható a közleményben.

Keszei Sándor az időt is rövidnek tartja, szerinte két év alatt nem lehet öt tantárgyból felkészíteni a tanulókat, ezt bizonyítja az is, hogy sok diák jár iskolán kívüli fizetős, érettségire felkészítő tanfolyamra. A szülők szervezete úgy látja, a vizsgák számának csökkentésével a diákok alaposabban fel tudnának készülni a felsőoktatási intézmények által megkövetelt vizsgatárgyból, többen tennének emelt szintű vizsgát. Az MSZOE elnöke kifogásolhatónak tartja az érettségiző diákok teljesítményének minősítését is. A jogszabály értelmében a teljesítményt a pontszámok százalékban és osztályzatban történő kifejezésével kell minősíteni. Ez azt jelenti, hogy van 82 százalékos és 95 százalékos ötös tanuló, s lehet 40 százalékos és 50 százalékos közepes tanuló is.

Az egyesület szerint ez értelmezhetetlen megkülönböztetés az azonos osztályzatot kapott diákok között. A százalékos minősítés bevezetésére azért volt szükség, hogy biztosított legyen a differenciált felvételi döntés lehetősége, tehát az egyes felvételizők teljesítménye közötti tényleges különbség megfelelően kifejezésre juthasson, de a szervezet szerint felesleges ezt osztályzattal is megtoldani. A szülők egyesülete ezért kezdeményezi, hogy a diszkrimináció kiküszöbölése érdekében szüntessék meg a vizsgázó teljesítményének osztályzattal történő kifejezését. Vagy százalékos minősítés, vagy osztályzat legyen ezentúl – közölte Keszei Sándor.

(MTI)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.