Ismét kísérletet tesznek az MTV elnökének megválasztására

Péntek délelőtt tesz újabb kísérletet a Magyar Televízió (MTV) Közalapítvány kuratóriuma, hogy betöltse a március eleje óta üresen álló elnöki posztot. Ez az első alkalom, hogy egy pályázaton belül másodszor látnak neki a jelölésnek, annak sikere esetén pedig a választásnak.

MNO
2008. 05. 30. 5:32
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A parlament által választott kuratóriumi elnökség – akárcsak múlt pénteken – most is reggel nyolc órakor ül össze, hogy kétharmados támogatottsággal jelöltet állítson; ha ez sikerül, a három órával később összeülő, a társadalmi szervezetek delegáltjaival kiegészült nagykuratóriumnak hasonló arányban kell jóváhagynia az indítványt. Múlt héten meg sem kezdték a jelöltállítást, miután az MSZP és az SZDSZ által delegált elnökségi tagok nem vettek részt az erre hivatott ülésen: arra hivatkoztak, hogy kétségbe vonja az eljárás komolyságát, hogy a Fidesz- és KDNP-jelöléssel mandátumhoz jutott társaik pár nappal korábban nyilvánosságra hozták, melyik pályázó mellé állnak.

Az első kísérlet óta eltelt időben azonban változott a kuratóriumi elnökség összetétele, miután az eddigi három mellé – a kormánypárt-ellenzék egyensúly helyreállításának érdekében – újabb négy szocialista delegáltat választott hétfőn a parlament.

A helyzet így annyiban változott, hogy a Fidesz és a KDNP jelölése alapján az elnökségbe került összesen négy tagnak nincs meg az elnökjelölés blokkolásához szükséges egyharmados voksaránya. A posztért hatan versengenek, de nincs köztük a társaság ügyvezetője (és egyetlen alelnöke), holott az utóbbi bő egy évtized tapasztalatai azt mutatják, hogy ha rajthoz áll, akkor győz az átmeneti vezető.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.