Paraméterkönyv: 35 autóbusszal és 10 trolibusszal kevesebb

Rövid időn belül aláírja a BKV új paraméterkönyvét Demszky Gábor főpolgármester, ahogyan azt már jelezte, miután a Fővárosi Közgyűlés városüzemeltetési bizottsága szerdán elfogadta a tervezetet. A közlekedési vállalat összmenetrendje összesen 1,14 milliárd forint megtakarítást tartalmaz.

MNO
2008. 05. 29. 13:23
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A paraméterkönyvben foglalt változásokat két ütemben, augusztus 21-től kezdik el bevezetni, így várhatóan szeptembertől 35 autóbusszal és 10 trolibusszal kevesebb közlekedne a fővárosban, de egyetlen járat sem szűnne meg. A tervezet kialakításakor az egyik legfontosabb szempont a viszonylatok összehangolása volt, mint például a Deák Ferenc téri metrók indulásának és érkezésének egyeztetése, vagy a 6-os és a 9-es autóbuszok vonalainak összekötése, amellyel így egyetlen, 20 kilométeres útvonalon teremtenének összeköttetést Óbuda és Kőbánya között. Összevonják az 5-ös, 67V és 25-ös autóbuszvonalakat, így átszállás nélkül lehet eljutni a II. kerületi Pasarétről Rákospalotára, a Kossuth utcáig. Az alacsony padlós buszok a jövőben több vonalon közlekednek.

A paraméterkönyvben rögzítették, hogy a járművek óránkénti férőhely-kihasználtsága egyetlen területen és napszakban sem haladja meg a 90 százalékot, ezért újabb viszonylatokon áll forgalomba nagyobb befogadóképességű jármű, például a 30-as, 36-os 160-as, 97E jelzésű vonalakon. Az új paraméterkönyv szerint az 1-es villamos vonalán hétvégén Combinók közlekednek majd. Az 59-es villamos munkanapokon a késő esti, hétvégén a kora reggeli és késő esti órákban csak Farkasrét-Moszkva tér között közlekedik, 59A jelzéssel.

A 78-as troli hosszabb üzemidőben, késő este is közlekedik majd. A XX. kerületben 213-as jelzéssel új járat is közlekedik a Bartók Béla út-Török utca érintésével, míg a 150-es busz meghosszabbítva a Kosztolányi Dezső térig közlekedik, összevonva a 41-es jelzésű járattal. A metrók néhány esetben, például a késő esti időszakban rövidebb követési idővel, 10 percenként közlekednek szeptembertől. Az összmenetrendben megjegyzik: a társaság eszközeinek műszaki állapota folyamatosan romlik. Pénz hiányában elmarad a meglévő eszközpark, a járműállomány szükséges fejlesztése, illetve a műszaki állapotot megőrző felújítás. Ehhez az elkövetkező időszakban évente mintegy 26 milliárd forintra lenne szükség.

(MTI)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.