Paraméterkönyv: 35 autóbusszal és 10 trolibusszal kevesebb

Rövid időn belül aláírja a BKV új paraméterkönyvét Demszky Gábor főpolgármester, ahogyan azt már jelezte, miután a Fővárosi Közgyűlés városüzemeltetési bizottsága szerdán elfogadta a tervezetet. A közlekedési vállalat összmenetrendje összesen 1,14 milliárd forint megtakarítást tartalmaz.

MNO
2008. 05. 29. 13:23
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A paraméterkönyvben foglalt változásokat két ütemben, augusztus 21-től kezdik el bevezetni, így várhatóan szeptembertől 35 autóbusszal és 10 trolibusszal kevesebb közlekedne a fővárosban, de egyetlen járat sem szűnne meg. A tervezet kialakításakor az egyik legfontosabb szempont a viszonylatok összehangolása volt, mint például a Deák Ferenc téri metrók indulásának és érkezésének egyeztetése, vagy a 6-os és a 9-es autóbuszok vonalainak összekötése, amellyel így egyetlen, 20 kilométeres útvonalon teremtenének összeköttetést Óbuda és Kőbánya között. Összevonják az 5-ös, 67V és 25-ös autóbuszvonalakat, így átszállás nélkül lehet eljutni a II. kerületi Pasarétről Rákospalotára, a Kossuth utcáig. Az alacsony padlós buszok a jövőben több vonalon közlekednek.

A paraméterkönyvben rögzítették, hogy a járművek óránkénti férőhely-kihasználtsága egyetlen területen és napszakban sem haladja meg a 90 százalékot, ezért újabb viszonylatokon áll forgalomba nagyobb befogadóképességű jármű, például a 30-as, 36-os 160-as, 97E jelzésű vonalakon. Az új paraméterkönyv szerint az 1-es villamos vonalán hétvégén Combinók közlekednek majd. Az 59-es villamos munkanapokon a késő esti, hétvégén a kora reggeli és késő esti órákban csak Farkasrét-Moszkva tér között közlekedik, 59A jelzéssel.

A 78-as troli hosszabb üzemidőben, késő este is közlekedik majd. A XX. kerületben 213-as jelzéssel új járat is közlekedik a Bartók Béla út-Török utca érintésével, míg a 150-es busz meghosszabbítva a Kosztolányi Dezső térig közlekedik, összevonva a 41-es jelzésű járattal. A metrók néhány esetben, például a késő esti időszakban rövidebb követési idővel, 10 percenként közlekednek szeptembertől. Az összmenetrendben megjegyzik: a társaság eszközeinek műszaki állapota folyamatosan romlik. Pénz hiányában elmarad a meglévő eszközpark, a járműállomány szükséges fejlesztése, illetve a műszaki állapotot megőrző felújítás. Ehhez az elkövetkező időszakban évente mintegy 26 milliárd forintra lenne szükség.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.