A VDSZSZ eredeti követelése 10 százalékos többletbéremelés a kiszervezett MÁV-társaságok munkavállalóinak a megajánlott 6,9 százalék felett, és a MÁV Cargo privatizációs bevételéből 250 ezer forint kifizetése valamennyi vasutas számára. Ez egészült ki azzal a követeléssel, hogy a korábban bezárásra szánt 38 vasúti szárnyvonalon maradjon meg a személyszállítás, valamint a pénzügyminiszter által bejelentett további inflációnövekedést a munkáltató 1,1 százalékos béremeléssel kompenzálja.
Bárány Balázs, a VDSZSZ alelnöke a legutóbbi, május 5-i egyeztetést követően elmondta: a MÁV álláspontja nem változott, így továbbra is patthelyzet van. A Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete másnap megelégedéssel fogadta Szabó Pál gazdasági és közlekedési miniszter május 6-i bejelentését, miszerint a tárca 2008 végéig megrendeli a vasúti személyszállítást azon a 12 alacsony forgalmú vasútvonalon, ahol a jelenlegi menetrend május 31-ig érvényes. A munkavállalói érdekképviselet abban bízik, hogy sztrájkköveteléseikről tárgyalóasztal mellett sikerül megállapodni a GKM új vezetésével.
(MTI)

Kóros elmeállapotú nő akart bírót és rendőrkapitányt ölni
A hivatalokat is megfenyegette.