A GVH tapasztalatai szerint ugyanis a bankok egyoldalú szerződésmódosítási gyakorlata az elmúlt években az egyértelmű jelzések ellenére sem változott meg, és a probléma versenyfelügyeleti eljárásokkal már nem kezelhető hatékonyan – írta a keddi Világgazdaság.
A versenyhatóság tavaly több mint 70 alkalommal lépett fel a fogyasztók megtévesztése, döntéseik tisztességtelen befolyásolása miatt, ebből 20 érintette a pénzügyi piacot. A bankokkal kapcsolatos ügyek egy része a hitelkártya-tájékoztatással összefüggő, úgynevezett piactisztítási célú eljárás volt.
Más esetekben a lakáshiteleket vette górcső alá a hivatal. Álláspontja, hogy a pénzügyi szolgáltatások piacán különösen fontos a fogyasztók pontos tájékoztatása. A verseny kedvező hatása az ügyfelek számára akkor érvényesülhet, ha kellő információ birtokában hasonlíthatják össze a termékeket. Ehhez szükséges, hogy a bank ne vonhassa el egyoldalúan az előnyöket, amelyek alapján az ügyfél határozott – ismerteti a napilap.
(Világgazdaság)

Kóros elmeállapotú nő akart bírót és rendőrkapitányt ölni
A hivatalokat is megfenyegette.