A Felvételi Információs Szolgálat 2007/2008-as tanévben készített középiskolai kutatása szerint 10 százalékkal emelkedett az internetet napi rendszerességgel használók aránya, amely így eléri a 78 százalékot – olvasható egy összegzésben. A pedagógusok 73 százaléka napi rendszerességgel olvassa elektronikus leveleit, s míg 2006-ban 4 százalékuk nem használta a levelezésnek ezt a módját, 2007 telén ez már csupán 2 százalék volt.
A kutatásból kiderült az is, hogy a válaszadó pedagógusok a legnagyobb arányban az internet kínálta webes keresést használják az órákra való felkészüléshez, 29 százalékuk napi rendszerességgel böngészi a világhálót, s csupán 13 százalékuk nem él ezzel a lehetőséggel. A pedagógusok 76 százaléka használja zenehallgatásra a számítógépet, 66 százalékuk fórumokhoz szól hozzá, 10 százalékuk naponta látogat online közösségi oldalakat.
Filmnézésre hetente 20 százalékuk használja, blogolásra a pedagógusok 14 százaléka vállalkozik, 5 százalékuk naponta csetel. A diákok körében a számítógép napi használata 82 százalékos volt, a tanulók 11 százaléka 2-3 naponta, 6 százaléka heti rendszerességgel kapcsolja be a gépet. A tanulók 70 százaléka naponta nézi elektronikus postaládáját, 20 százalékuk két-három naponta levelez, 8 százalékuk hetente egyszer.
A válaszadó diákok 91 százaléka rendelkezik otthoni internetkapcsolattal, 19 százalékuk az iskolában csatlakozik a világhálóhoz. A középiskolás diákok több mint fele hallgat rendszeresen zenét számítógépén keresztül, otthoni elfoglaltságként sokuk netes barangolással tölti az időt, emellett jelentős a filmnézés, a fórumok olvasása is. Napi tevékenységként 10-15 százalékkal több fiú tölti idejét a számítógép előtt, mint lány. A fiúk körében a lövöldözős játékok vezetnek, csaknem 63 százalékuk harcol gépen keresztül, illetve a programozás és webfejlesztés is egyre rendszeresebbé válik.
(MTI)

Kóros elmeállapotú nő akart bírót és rendőrkapitányt ölni
A hivatalokat is megfenyegette.