Hosszabb vonalon utazhatunk majd az 1-es és 3-as villamossal?

Jelentős többséggel egyetértett a Fővárosi Közgyűlés csütörtökön azzal, hogy európai uniós pályázatot nyújtson be az önkormányzat az 1-es és 3-as villamos vonalának fejlesztéséhez és a műjégpálya rekonstrukciójára. Az MDF támogatásával hozzájárultak ahhoz is, hogy az önkormányzat EU-s projektjeinek gondozására 43 embert biztosítsanak a főpolgármesteri hivatalban. A több mint 1200 fős hivatalban ez 26 új állást jelent, a többit belső átcsoportosítással rendeznék.

MNO
2008. 06. 26. 13:26
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az 1-as és a 3-as villamos vonalát 2011 végéig, csaknem 45 milliárd forintból korszerűsítenék, ehhez mintegy 34 milliárdot az EU-tól remélnek. Az ellenzékiek, köztük Wintermantal Zsolt sokallták a projekt költségvetését. A fideszes politikus indítványát elfogadva a közgyűlés oly módon bővítette ki a városvezetés javaslatát, hogy augusztus végére előterjesztés készül az 1-es villamosnak a Fehérvári útig történő meghosszabbítására, szeptember végéig pedig megvizsgálják a 3-as villamos Topánka utcáig való továbbépítésének lehetőségét. Balogh Pál (MSZP) javaslatára a projekt keretében az Árpád hídról biztonságos bejutást biztosítanak a Margit-szigetre. A vitában Tarlós István Fidesz-frakcióvezető indítványára szót kapott egy kerékpáros érdekvédelmi szervezet képviselője, aki a kerékpározás további elterjesztésének segítését kérte a képviselőktől. Egyidejűleg indítványozta, hogy szeptember 22-én a nemzetközi autómentes napon ingyenes legyen a BKV-járművek használata.

Ikvai-Szabó Imre (SZDSZ) főpolgármester-helyettes arra hívta fel a figyelmet, hogy ha az önkormányzat nem biztosítaná e projekt önrészét, illetve nem nyújtaná be a támogatási kérelmet, „soha többet nem lenne erre alkalma”. Devánszkiné Molnár Katalin (MSZP) nehezményezte, hogy az illetékes főpolgármester-helyettesek csak a zárszóban mondták el azokat az információkat, amelyeket a vita elején kellett volna ismertetniük, s így kevesebb kérdés lett volna.

A városligeti műjégpálya 4,7 milliárd forintos rekonstrukciójához 3,1 milliárd forint EU-támogatást igényel az önkormányzat. A pályázati önrészt ingatlaneladásokból biztosítanák – közölte Ikvai-Szabó. A 2010 végéig tartó korszerűsítést az ellenzék is támogatta. Egyebek közt nehezményezték azonban, hogy a felújítások után sem lesz megfelelő a térségben a parkolási helyzet. Endrédy István (KDNP) szorgalmazta azt is, hogy mielőbb legyen végre ismét csónakázási lehetőség a jelenleg üres betonteknőben.

Tarlós István kiegészítésével, azzal, hogy tovább egyeztetnek szakértői szinten, a közgyűlés egyhangú szavazattal elfogadta az önkormányzat közútkezelési, útfelújítási szabályzatát. Hagyó Miklós (MSZP) főpolgármester-helyettes jelezte, hogy ezzel évtizedes adósságát törlesztette az önkormányzat. Az EU-projektek gondozása kapcsán szükséges létszámbővítéssel az ellenzék szerint indokolatlan párhuzamosságok jöhetnek létre a hivatalban. Endrédy István és György István (Fidesz) úgy vélte, ez az előterjesztés a legnyíltabb beismerése annak, hogy eddig nem megfelelően kezelték az EU-pályázatokat a Városházán.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.