Hosszabb vonalon utazhatunk majd az 1-es és 3-as villamossal?

Jelentős többséggel egyetértett a Fővárosi Közgyűlés csütörtökön azzal, hogy európai uniós pályázatot nyújtson be az önkormányzat az 1-es és 3-as villamos vonalának fejlesztéséhez és a műjégpálya rekonstrukciójára. Az MDF támogatásával hozzájárultak ahhoz is, hogy az önkormányzat EU-s projektjeinek gondozására 43 embert biztosítsanak a főpolgármesteri hivatalban. A több mint 1200 fős hivatalban ez 26 új állást jelent, a többit belső átcsoportosítással rendeznék.

MNO
2008. 06. 26. 13:26
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az 1-as és a 3-as villamos vonalát 2011 végéig, csaknem 45 milliárd forintból korszerűsítenék, ehhez mintegy 34 milliárdot az EU-tól remélnek. Az ellenzékiek, köztük Wintermantal Zsolt sokallták a projekt költségvetését. A fideszes politikus indítványát elfogadva a közgyűlés oly módon bővítette ki a városvezetés javaslatát, hogy augusztus végére előterjesztés készül az 1-es villamosnak a Fehérvári útig történő meghosszabbítására, szeptember végéig pedig megvizsgálják a 3-as villamos Topánka utcáig való továbbépítésének lehetőségét. Balogh Pál (MSZP) javaslatára a projekt keretében az Árpád hídról biztonságos bejutást biztosítanak a Margit-szigetre. A vitában Tarlós István Fidesz-frakcióvezető indítványára szót kapott egy kerékpáros érdekvédelmi szervezet képviselője, aki a kerékpározás további elterjesztésének segítését kérte a képviselőktől. Egyidejűleg indítványozta, hogy szeptember 22-én a nemzetközi autómentes napon ingyenes legyen a BKV-járművek használata.

Ikvai-Szabó Imre (SZDSZ) főpolgármester-helyettes arra hívta fel a figyelmet, hogy ha az önkormányzat nem biztosítaná e projekt önrészét, illetve nem nyújtaná be a támogatási kérelmet, „soha többet nem lenne erre alkalma”. Devánszkiné Molnár Katalin (MSZP) nehezményezte, hogy az illetékes főpolgármester-helyettesek csak a zárszóban mondták el azokat az információkat, amelyeket a vita elején kellett volna ismertetniük, s így kevesebb kérdés lett volna.

A városligeti műjégpálya 4,7 milliárd forintos rekonstrukciójához 3,1 milliárd forint EU-támogatást igényel az önkormányzat. A pályázati önrészt ingatlaneladásokból biztosítanák – közölte Ikvai-Szabó. A 2010 végéig tartó korszerűsítést az ellenzék is támogatta. Egyebek közt nehezményezték azonban, hogy a felújítások után sem lesz megfelelő a térségben a parkolási helyzet. Endrédy István (KDNP) szorgalmazta azt is, hogy mielőbb legyen végre ismét csónakázási lehetőség a jelenleg üres betonteknőben.

Tarlós István kiegészítésével, azzal, hogy tovább egyeztetnek szakértői szinten, a közgyűlés egyhangú szavazattal elfogadta az önkormányzat közútkezelési, útfelújítási szabályzatát. Hagyó Miklós (MSZP) főpolgármester-helyettes jelezte, hogy ezzel évtizedes adósságát törlesztette az önkormányzat. Az EU-projektek gondozása kapcsán szükséges létszámbővítéssel az ellenzék szerint indokolatlan párhuzamosságok jöhetnek létre a hivatalban. Endrédy István és György István (Fidesz) úgy vélte, ez az előterjesztés a legnyíltabb beismerése annak, hogy eddig nem megfelelően kezelték az EU-pályázatokat a Városházán.

(MTI)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.