Ismét kiírja a használtbusz-tendert a BKV?

Új vagy használt buszokat vásárolna a BKV: a cég felügyelőbizottsága pénteken dönt, hogy támogatja-e a legfeljebb 45 darab alacsony padlós, új vagy használt csuklós jármű beszerzésére irányuló eljárás megindítását – olvasható a Heti Válasz című lap csütörtökön megjelenő számában.

MNO
2008. 06. 25. 16:04
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az MTI-hez szerdán eljuttatott cikk szerint az előző, elhíresült használtbusz-tender sikertelensége után a közlekedési cég pályázatában ezúttal is a kedvező ajánlati ár szerepel a legnagyobb súllyal, miközben a BKV a járművek életkorát, éves karbantartási költségét nem venné be az értékelési rendszerbe. Mindez azt jelenti, hogy megint azok a kereskedők pályázhatnak a legnagyobb eséllyel, akik olcsó használt buszokat ígérnek, így nem lesz hátrány, ha járműveik öregek lesznek, amelyeknek drága a fenntartása – olvasható a cikkben.

A BKV Zrt. szerdán azt közölte az MTI-vel, hogy álláspontjuk szerint az egyre inkább elöregedő járműállomány fiatalítása érdekében mindenképpen szükség van autóbuszok vásárlására. Ezért a társaság terveiben természetesen szerepel a buszbeszerzés. Mint írták, döntés azonban nincsen arról, hogy milyen buszok vásárlását tervezik. „Így most még azt nem tudni pontosan, hogy milyen korú (új vagy használt), sem pedig azt, hogy csuklós vagy szóló buszok vásárlása szerepeljen a társaság által kiírt pályázatban” – tették hozzá.

A BKV tavaly december 11-én hirdetett buszpályázatot. Autóbuszparkja fiatalítására vásárolt volna nyolcvan darab 4-5 éves, környezetkímélő járművet. A beszerzési pályázat érdeklődői közül azonban csak a Volvóval szoros kapcsolatban álló székesfehérvári Alfa Busz Kft. tett ajánlatot. A Heti Válasz a tender kiírását követően azt írta: Antal Attilának, a BKV vezérigazgatójának fia havi fizetést kap attól a cégtől, amely a Volvóval közösen, egyedüliként pályázott a közlekedési társaság használtbusz-tenderére.

A BKV Zrt. sajtóosztálya az ügy napvilágra kerülésekor azt közölte: a sajtóhíresztelésekkel ellentétben a BKV Zrt. vezérigazgatójának fia soha nem állt az Alfa Busz Kft. alkalmazásában. Mint kiderült, Antal Attila fia a cég alvállalkozója volt. A BKV felügyelőbizottsága nem állapított meg összeférhetetlenséget, hiszen végül nem született szerződés a két cég között. Antal Attila az ügy vizsgálata alatt egészségügyi okokra hivatkozva adta be felmondását.

(MTI)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.