A VDSZSZ eredeti követelése 10 százalékos többletbéremelés volt a kiszervezett MÁV-társaságok munkavállalóinak a megajánlott 6,9 százalék felett, továbbá a MÁV Cargo privatizációs bevételéből 250 ezer forint kifizetése valamennyi vasutas számára.
Ez egészült ki azzal a követeléssel, hogy a korábban bezárásra szánt 38 vasúti szárnyvonalon maradjon meg a személyszállítás, valamint a pénzügyminiszter által bejelentett további inflációnövekedést a munkáltató 1,1 százalékos béremeléssel kompenzálja.
Legutóbb június 4-én egyeztetett a szakszervezet és a MÁV. Bárány Balázs, a VDSZSZ alelnöke az akkori egyeztetést követően az MTI-nek úgy nyilatkozott, változatlanul nem tudtak egyezségre jutni. Azért tűztek ki viszonylag hosszú időt a következő tárgyalásig, hogy legyen mód az egyeztetésre a tulajdonos képviselőjével a békés megoldás érdekében.
A VDSZSZ alelnöke megismételte korábbi kijelentését, hogy ragaszkodnak követeléseikhez, továbbra is érvényben van a VDSZSZ sztrájkfelhívása. A szakszervezet szeretne egyezségre jutni, de ha nem lesz eredmény a tárgyalásokon, nem marad más lehetőség, mint folytatni a felfüggesztett sztrájkot.
Sigulinszki Tibor, a MÁV Zrt. szóvivője a legutóbbi tárgyalás után elmondta: a vasúttársaság továbbra is tartja magát ahhoz, hogy sem jogi, sem gazdasági alapja nincs az irreális szakszervezeti sztrájkkövetelések teljesítésének.
(mti)