2006-ban kezdték el a híd építését. A 100 méter magasságú pilonokból induló kábelek 50 hídelemet tartanak, az 51. elemet – ezt emelték be utoljára – már csak hegesztették a két utolsóhoz.
A híd része az M0 körgyűrű északi Duna hídjának, amely a 2. számú főúttól indul, majd áthalad a Szentendrei szigeten és a Szentendrei Duna ágon is. Együttesen 1.862 méter hosszú.
A Megyeri hídnak nevezett fő-Duna-ági híd ebből 591 métert tesz ki. A hajózó út felett, a hídszerkezetet tartó két „A”-betű alakú vasbeton pilon egymástól 300 méter távolságra van. Repkay Kálmán a Hídépítő Zrt. Dunahidak igazgatóságának irányítója elmondta, hogy a már elkészült hídszerkezetet néhány centimétert „szét kellett tolni”, hogy a hiányzó 12 méteres és 150 tonna tömegű elemet a két úszódaru be tudja emelni a helyére. A pilonok egyik szárában ferde lift, míg a másikban lépcső vezet a kereszt tartókig, onnan viszont már függőlegesen lehet feljutni a csúcsig.
Arra a kérdésre, hogy miért a ferde kábeles megoldást választották, azt a választ adta az igazgató, hogy ez volt a leggazdaságosabb, a függőkábeles hídnál – ilyen az Erzsébet híd – mindenképpen olcsóbb, emellett látványos is.
A tervező Céh Zrt. számításai szerint a teljes objektumhoz 100 ezer köbméter betont és 12 ezer tonna acélszerkezetet használtak fel. A hídépítőknél szokásos hordó gurításra – amikor is egy sörös hordót guritanak át az immár egybefüggő hídon – pénteken délután kerül sor.
(MTI)

Kóros elmeállapotú nő akart bírót és rendőrkapitányt ölni
A hivatalokat is megfenyegette.