A VDSZSZ eredeti követelése 10 százalékos többletbéremelés volt a kiszervezett MÁV-társaságok munkavállalóinak a megajánlott 6,9 százalék felett, továbbá a MÁV Cargo privatizációs bevételéből 250 ezer forint kifizetése valamennyi vasutas számára. Ez egészült ki azzal a követeléssel, hogy a korábban bezárásra szánt 38 vasúti szárnyvonalon maradjon meg a személyszállítás, valamint a pénzügyminiszter által bejelentett további inflációnövekedést a munkáltató 1,1 százalékos béremeléssel kompenzálja.
Legutóbb május 22-én egyeztettek a tárgyaló felek. Bárány Balázs, a VDSZSZ alelnöke a legutóbbi egyeztetést követően úgy nyilatkozott, továbbra is az a véleményük, hogy meg kellene állapodni. Utalt arra, hogy sztrájkfelhívásukat nem vonták vissza.
A VDSZSZ alelnöke hozzátette: „bízunk benne, hogy egyezségre lehet jutni”. Az új közlekedési miniszter eddigi nyilatkozataiból a szakszervezet számára az derül ki, hogy a tárcavezető megegyezésre törekszik.
Sigulinszki Tibor, a MÁV Zrt. szóvivője a legutóbbi egyeztetés után elmondta: továbbra sincs közeledés a felek álláspontja között. A MÁV szerint a sztrájkkövetelések mindegyike teljesíthetetlen.
A tárgyalásokat június 20-án folytatják.
(mti)