Fidesz: törvénytelen volt a Vasúti Hivatal megszüntetése

A Fidesz szerint törvénytelen volt a Magyar Vasúti Hivatal megszüntetése, amire azért került sor, mert a hivatal megsértette a kormányfő érdekeltségébe tartozó cég érdekeit – mondta Fónagy János vasárnap Budapesten.

MNO
2008. 07. 06. 12:33
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Fidesz szerint a hatalom nem nézte el a hivatalnak, illetve elnökének, hogy a Gyurcsány Ferenc miniszterelnök érdekeltségi körébe tartozó Motim Zrt.-nek egy, csaknem nyolc kilométeres vasúti pályát nem adott át, illetve a közelmúltban elutasította a Motim vasúti tevékenységére vonatkozó engedélyét – közölte Fónagy János sajtótájékoztatón. Hozzátette: ezt nem bocsátotta meg a hatalom, „ezért a Magyar Vasúti Hivatalt meg kellett szüntetni, s Antal Dánielnek menni kellett”.

A döntést érthetetlennek, felháborítónak és szakmailag nem tolerálhatónak nevezte a Fidesz országgyűlési képviselője, aki szerint a megszüntetés azért volt törvénytelen, mert a hivatalt törvénnyel hozták létre, s kormányhatározattal szüntették meg.

Fónagy János azt mondta: a hivatal elnökének korábban is voltak olyan intézkedései, amelyekről tudták, hogy „szálka a hatalom szemében”, tudták, hogy hatalmi arroganciát vált ki a jelenlegi vezetésből. „A kisebbségi kormány megüzente, nem tűri, és mennie kell annak, aki Gyurcsány Ferenccel szembeszáll”, aki megsérti a kormányfő üzleti érdekkörébe tartozók érdekeit – fogalmazott Fónagy, aki szerint, ami most történt, az egyértelmű bizonyítéka annak, hogy a kisebbségi kormány visszaél hivatalával, ez „visszaélés a hivatali hatalommal”.

Az MTI kérdésére – miszerint ha valóban az az oka, amit a Fidesz mond, akkor miért kellett az egész hivatalt megszüntetni, miért nem lett volna elég az elnök lecserélése – Fónagy János azt válaszolta: „Gyurcsány Ferenc a szakmai körben hozott döntéseket jól-rosszul elviseli mindaddig, amíg nem a saját üzletkörét érinti. Onnan nincs pardon”. Hozzátette: arról, hogy miért kellett az egész hivatalt megszüntetni, a miniszterelnököt kell megkérdezni. A politikus emlékeztetett: a Magyar Vasúti Hivatal 2006. január 1-jén kezdte meg működését. A hivatalt a vasúti törvény 2005. decemberi elfogadásával hozta létre az Országgyűlés az uniós szabályok figyelembevételével és azokra való hivatkozással. Vezetőjének egy fiatal szakembert neveztek ki.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.