Fidesz: törvénytelen volt a Vasúti Hivatal megszüntetése

A Fidesz szerint törvénytelen volt a Magyar Vasúti Hivatal megszüntetése, amire azért került sor, mert a hivatal megsértette a kormányfő érdekeltségébe tartozó cég érdekeit – mondta Fónagy János vasárnap Budapesten.

MNO
2008. 07. 06. 12:33
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Fidesz szerint a hatalom nem nézte el a hivatalnak, illetve elnökének, hogy a Gyurcsány Ferenc miniszterelnök érdekeltségi körébe tartozó Motim Zrt.-nek egy, csaknem nyolc kilométeres vasúti pályát nem adott át, illetve a közelmúltban elutasította a Motim vasúti tevékenységére vonatkozó engedélyét – közölte Fónagy János sajtótájékoztatón. Hozzátette: ezt nem bocsátotta meg a hatalom, „ezért a Magyar Vasúti Hivatalt meg kellett szüntetni, s Antal Dánielnek menni kellett”.

A döntést érthetetlennek, felháborítónak és szakmailag nem tolerálhatónak nevezte a Fidesz országgyűlési képviselője, aki szerint a megszüntetés azért volt törvénytelen, mert a hivatalt törvénnyel hozták létre, s kormányhatározattal szüntették meg.

Fónagy János azt mondta: a hivatal elnökének korábban is voltak olyan intézkedései, amelyekről tudták, hogy „szálka a hatalom szemében”, tudták, hogy hatalmi arroganciát vált ki a jelenlegi vezetésből. „A kisebbségi kormány megüzente, nem tűri, és mennie kell annak, aki Gyurcsány Ferenccel szembeszáll”, aki megsérti a kormányfő üzleti érdekkörébe tartozók érdekeit – fogalmazott Fónagy, aki szerint, ami most történt, az egyértelmű bizonyítéka annak, hogy a kisebbségi kormány visszaél hivatalával, ez „visszaélés a hivatali hatalommal”.

Az MTI kérdésére – miszerint ha valóban az az oka, amit a Fidesz mond, akkor miért kellett az egész hivatalt megszüntetni, miért nem lett volna elég az elnök lecserélése – Fónagy János azt válaszolta: „Gyurcsány Ferenc a szakmai körben hozott döntéseket jól-rosszul elviseli mindaddig, amíg nem a saját üzletkörét érinti. Onnan nincs pardon”. Hozzátette: arról, hogy miért kellett az egész hivatalt megszüntetni, a miniszterelnököt kell megkérdezni. A politikus emlékeztetett: a Magyar Vasúti Hivatal 2006. január 1-jén kezdte meg működését. A hivatalt a vasúti törvény 2005. decemberi elfogadásával hozta létre az Országgyűlés az uniós szabályok figyelembevételével és azokra való hivatkozással. Vezetőjének egy fiatal szakembert neveztek ki.

(MTI)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.