A Fidesz szerint a hatalom nem nézte el a hivatalnak, illetve elnökének, hogy a Gyurcsány Ferenc miniszterelnök érdekeltségi körébe tartozó Motim Zrt.-nek egy, csaknem nyolc kilométeres vasúti pályát nem adott át, illetve a közelmúltban elutasította a Motim vasúti tevékenységére vonatkozó engedélyét – közölte Fónagy János sajtótájékoztatón. Hozzátette: ezt nem bocsátotta meg a hatalom, „ezért a Magyar Vasúti Hivatalt meg kellett szüntetni, s Antal Dánielnek menni kellett”.
A döntést érthetetlennek, felháborítónak és szakmailag nem tolerálhatónak nevezte a Fidesz országgyűlési képviselője, aki szerint a megszüntetés azért volt törvénytelen, mert a hivatalt törvénnyel hozták létre, s kormányhatározattal szüntették meg.
Fónagy János azt mondta: a hivatal elnökének korábban is voltak olyan intézkedései, amelyekről tudták, hogy „szálka a hatalom szemében”, tudták, hogy hatalmi arroganciát vált ki a jelenlegi vezetésből. „A kisebbségi kormány megüzente, nem tűri, és mennie kell annak, aki Gyurcsány Ferenccel szembeszáll”, aki megsérti a kormányfő üzleti érdekkörébe tartozók érdekeit – fogalmazott Fónagy, aki szerint, ami most történt, az egyértelmű bizonyítéka annak, hogy a kisebbségi kormány visszaél hivatalával, ez „visszaélés a hivatali hatalommal”.
Az MTI kérdésére – miszerint ha valóban az az oka, amit a Fidesz mond, akkor miért kellett az egész hivatalt megszüntetni, miért nem lett volna elég az elnök lecserélése – Fónagy János azt válaszolta: „Gyurcsány Ferenc a szakmai körben hozott döntéseket jól-rosszul elviseli mindaddig, amíg nem a saját üzletkörét érinti. Onnan nincs pardon”. Hozzátette: arról, hogy miért kellett az egész hivatalt megszüntetni, a miniszterelnököt kell megkérdezni. A politikus emlékeztetett: a Magyar Vasúti Hivatal 2006. január 1-jén kezdte meg működését. A hivatalt a vasúti törvény 2005. decemberi elfogadásával hozta létre az Országgyűlés az uniós szabályok figyelembevételével és azokra való hivatkozással. Vezetőjének egy fiatal szakembert neveztek ki.
(MTI)

Földrengés volt Magyarországon