Gyurcsány Ferenc: A legjobbnál is van még jobb

A beruházások és a fejlesztések hoznak új életet, ezeket nem leállítani kell, hanem növelni a tempójukat – jelentette ki Gyurcsány Ferenc csütörtökön a csongrádi megyeszékhelyen.

MNO
2008. 07. 03. 13:41
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Magyarország az Európai Unióhoz vele együtt csatlakozott országok közül messze a legtöbb forrást és a leggyorsabban használta fel a már lezárult első nemzeti fejlesztési terv részeként – mondta a kormányfő a szegedi elektromos tömegközlekedés fejlesztését bemutató tájékoztatón.

„Mondhatják sokan, még ez sem elég Magyarországnak, a legjobbnál is van még jobb. Ez így van. Az azonban melengetheti a szívünket, része lehet a nemzeti büszkeségnek, hogy egy nem gyenge versenyben legelöl állunk” – fogalmazott Gyurcsány Ferenc.

A miniszterelnök a Dél-Alföldön induló fejlesztések közül a tömegközlekedés-fejlesztési program mellett kiemelte az M43-as autópálya építését, az újszegedi fürdő fejlesztését, a 47-es út bővítését és rekonstrukcióját, valamint Szentes belvárosának felújítását.

A kormányfő szerint fordulóponthoz érkezett az ország. Két év kényelmetlenség után – amit szavai szerint „nem nagyon szerettek” az emberek – a miniszterelnök szerint gyarapodás, fejlődés, picivel nagyobb jövedelem és fogyasztás jön, amit már jobban szeret az ország.

Botka László, Szeged szocialista polgármestere arról beszélt, hogy az első szegedi villamos 1908-ban indult el, és a Tisza-parti városban jelenleg 24 kilométernyi villamos- és 22 kilométer trolibuszpálya van. A napokban induló, 29,4 milliárd forintos összköltségvetésű program befejezését követően Szegeden hat trolibuszvonal lesz, fele annyi, mint a tízszer nagyobb Budapesten.

Nagy Sándor (SZDSZ) városfejlesztési alpolgármester elmondta: 2011-ig 4,8 kilométernyi új villamospálya épül Szegeden, 18,3 kilométer vágányt újítanak fel, a trolibuszhálózat pedig 3,7 kilométerrel lesz hosszabb. Kilenc új alacsony padlós villamost és tíz korszerű trolibuszt vásárolnak. Hat csomópont épül át, a végállomások közelében pedig kerékpártárolókat alakítanak ki.

(mti)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.