Magyarország az Európai Unióhoz vele együtt csatlakozott országok közül messze a legtöbb forrást és a leggyorsabban használta fel a már lezárult első nemzeti fejlesztési terv részeként – mondta a kormányfő a szegedi elektromos tömegközlekedés fejlesztését bemutató tájékoztatón.
„Mondhatják sokan, még ez sem elég Magyarországnak, a legjobbnál is van még jobb. Ez így van. Az azonban melengetheti a szívünket, része lehet a nemzeti büszkeségnek, hogy egy nem gyenge versenyben legelöl állunk” – fogalmazott Gyurcsány Ferenc.
A miniszterelnök a Dél-Alföldön induló fejlesztések közül a tömegközlekedés-fejlesztési program mellett kiemelte az M43-as autópálya építését, az újszegedi fürdő fejlesztését, a 47-es út bővítését és rekonstrukcióját, valamint Szentes belvárosának felújítását.
A kormányfő szerint fordulóponthoz érkezett az ország. Két év kényelmetlenség után – amit szavai szerint „nem nagyon szerettek” az emberek – a miniszterelnök szerint gyarapodás, fejlődés, picivel nagyobb jövedelem és fogyasztás jön, amit már jobban szeret az ország.
Botka László, Szeged szocialista polgármestere arról beszélt, hogy az első szegedi villamos 1908-ban indult el, és a Tisza-parti városban jelenleg 24 kilométernyi villamos- és 22 kilométer trolibuszpálya van. A napokban induló, 29,4 milliárd forintos összköltségvetésű program befejezését követően Szegeden hat trolibuszvonal lesz, fele annyi, mint a tízszer nagyobb Budapesten.
Nagy Sándor (SZDSZ) városfejlesztési alpolgármester elmondta: 2011-ig 4,8 kilométernyi új villamospálya épül Szegeden, 18,3 kilométer vágányt újítanak fel, a trolibuszhálózat pedig 3,7 kilométerrel lesz hosszabb. Kilenc új alacsony padlós villamost és tíz korszerű trolibuszt vásárolnak. Hat csomópont épül át, a végállomások közelében pedig kerékpártárolókat alakítanak ki.
(mti)