Szabó: Aki hozzájárult, az kaphat elektronikus hirdetést

Elektronikus hirdetést csak annak szabad küldeni, aki ahhoz előzetesen hozzájárult. Ezt válaszolta az ombudsman egy felsőoktatási intézmény kérdésére, hogy vajon elektronikus hirdetésnek minősül-e felvételre jelentkezők e-mailes értesítése az intézmény nyári programjairól és a beadott jelentkezési sorrendek lehetséges módosításáról.

MNO
2008. 07. 02. 9:05
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Dr. Szabó Máté ombudsman úgy foglalt állást, hogy a felsőoktatási intézmény a felvételi eljáráshoz szükséges adatokat célhoz kötötten, tehát a felvételi eljárással összefüggésben kezelheti. Ettől eltérő adatkezeléshez – az adatvédelmi törvényben előírt célhoz kötöttségnek megfelelően – az érintett hozzájárulása szükséges. Ebből következően elektronikus hirdetést is csak annak szabad küldeni, aki ahhoz hozzájárult. Összességében a levél tárgya dönti el, hogy az jogszerűen elküldhető-e. A biztos azonban felhívta az adatkezelő figyelmét arra, hogy önmagában nem minősül elektronikus hirdetésnek a domainnév vagy az elektronikus levelezési cím – így ezek jogszerűen továbbíthatók.

(OS)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.