Szabó: Aki hozzájárult, az kaphat elektronikus hirdetést

Elektronikus hirdetést csak annak szabad küldeni, aki ahhoz előzetesen hozzájárult. Ezt válaszolta az ombudsman egy felsőoktatási intézmény kérdésére, hogy vajon elektronikus hirdetésnek minősül-e felvételre jelentkezők e-mailes értesítése az intézmény nyári programjairól és a beadott jelentkezési sorrendek lehetséges módosításáról.

MNO
2008. 07. 02. 9:05
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Dr. Szabó Máté ombudsman úgy foglalt állást, hogy a felsőoktatási intézmény a felvételi eljáráshoz szükséges adatokat célhoz kötötten, tehát a felvételi eljárással összefüggésben kezelheti. Ettől eltérő adatkezeléshez – az adatvédelmi törvényben előírt célhoz kötöttségnek megfelelően – az érintett hozzájárulása szükséges. Ebből következően elektronikus hirdetést is csak annak szabad küldeni, aki ahhoz hozzájárult. Összességében a levél tárgya dönti el, hogy az jogszerűen elküldhető-e. A biztos azonban felhívta az adatkezelő figyelmét arra, hogy önmagában nem minősül elektronikus hirdetésnek a domainnév vagy az elektronikus levelezési cím – így ezek jogszerűen továbbíthatók.

(OS)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.