Kerpen Gábor: A kormány „előbb vág, aztán talán mér”

A Pedagógusok Demokratikus Szakszervezete (PDSZ) szerint az integrált oktatás csődje nem hárítható az oktatási intézményekre, pedagógusokra, és az integráció nemcsak oktatási, hanem egészségügyi, foglalkoztatási és szociálpolitikai kérdés is – közölte Kerpen Gábor, a PDSZ elnöke pénteken. • Megvilágosodtak a szocialisták

MNO
2009. 02. 20. 12:16
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A szakszervezeti vezető arra reagált, hogy Tatai-Tóth András szocialista képviselő előző napi sajtótájékoztatóján azt mondta: vannak olyan jelek, hogy az integrált oktatás nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket. A politikus véleménye szerint előbb szakmai, pedagógiai megoldásokat kell találni a problémákra, és azok megvalósításához kell majd jogszabályokat alkotni. Hozzátette: olyan érzése van, mintha az utóbbi években törvényekkel akartak volna elintézni olyan dolgokat, amelyeket csak szakmai, pedagógiai szinten lehetséges.

A PDSZ szerint a probléma megoldásába mindenképpen be kell vonni a szülőket, a közigazgatási és szakmai szervezeteket. Nem hárítható az integráció csődje – amire Tatai-Tóth András képviselő utalt – az óvodára, az iskolára, a pedagógusra – írta közleményében. Az érdekvédelmi szervezet üdvözli ugyanakkor a szocialista képviselő integrációval kapcsolatos azon kijelentését, miszerint előbb szakmai, pedagógiai megoldásokat kell találni a problémákra, és azok megvalósításához kell majd jogszabályokat alkotni. Ez az egyik lényeges eleme annak, amit a PDSZ évek óta mond és szorgalmaz.

Sajnálatos módon az utóbbi években a kormány „előbb vág, aztán talán mér”, azaz jogszabályokkal ír elő olyan dolgokat, amelyeket előzetesen a szakma erőteljesen bírál. Ennél súlyosabb eset, amelynél a feltételek megteremtése helyett szabályzókkal ír elő követelményeket, ilyen az integráció is – fejtette ki Kerpen Gábor. Az érdekvédő kitért arra: a PDSZ több éve mondja, hogy az integráció – mind a szocio-kulturális hátrányok, mind pedig a sajátos nevelési igény tekintetében – a megfelelő személyi, tárgyi, infrastrukturális, tervezhető finanszírozási feltételek nélkül „rideg integráció” csak, ami mindenkinek árt. Az integrált oktatás az esélyegyenlőség felé való jelentős elmozdulás lehetne, azonban ez több – az oktatási intézményben foglalkoztatott – szakembert, továbbá jelentősebb anyagi forrást igényel, valamint nyilvánvalóan nem valósítható meg több ezres pedagóguselbocsátással és több száz megszűnő oktatási intézménnyel, mamutiskolák preferálásával. Kerpen Gábor közölte: a PDSZ több alkalommal tett erre vonatkozó javaslatokat, ezt megismételik minden adandó alkalommal, és remélik, a jövőben nem találkoznak elutasítással.

(MTI)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.