Kerpen Gábor: A kormány „előbb vág, aztán talán mér”

A Pedagógusok Demokratikus Szakszervezete (PDSZ) szerint az integrált oktatás csődje nem hárítható az oktatási intézményekre, pedagógusokra, és az integráció nemcsak oktatási, hanem egészségügyi, foglalkoztatási és szociálpolitikai kérdés is – közölte Kerpen Gábor, a PDSZ elnöke pénteken. • Megvilágosodtak a szocialisták

MNO
2009. 02. 20. 12:16
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A szakszervezeti vezető arra reagált, hogy Tatai-Tóth András szocialista képviselő előző napi sajtótájékoztatóján azt mondta: vannak olyan jelek, hogy az integrált oktatás nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket. A politikus véleménye szerint előbb szakmai, pedagógiai megoldásokat kell találni a problémákra, és azok megvalósításához kell majd jogszabályokat alkotni. Hozzátette: olyan érzése van, mintha az utóbbi években törvényekkel akartak volna elintézni olyan dolgokat, amelyeket csak szakmai, pedagógiai szinten lehetséges.

A PDSZ szerint a probléma megoldásába mindenképpen be kell vonni a szülőket, a közigazgatási és szakmai szervezeteket. Nem hárítható az integráció csődje – amire Tatai-Tóth András képviselő utalt – az óvodára, az iskolára, a pedagógusra – írta közleményében. Az érdekvédelmi szervezet üdvözli ugyanakkor a szocialista képviselő integrációval kapcsolatos azon kijelentését, miszerint előbb szakmai, pedagógiai megoldásokat kell találni a problémákra, és azok megvalósításához kell majd jogszabályokat alkotni. Ez az egyik lényeges eleme annak, amit a PDSZ évek óta mond és szorgalmaz.

Sajnálatos módon az utóbbi években a kormány „előbb vág, aztán talán mér”, azaz jogszabályokkal ír elő olyan dolgokat, amelyeket előzetesen a szakma erőteljesen bírál. Ennél súlyosabb eset, amelynél a feltételek megteremtése helyett szabályzókkal ír elő követelményeket, ilyen az integráció is – fejtette ki Kerpen Gábor. Az érdekvédő kitért arra: a PDSZ több éve mondja, hogy az integráció – mind a szocio-kulturális hátrányok, mind pedig a sajátos nevelési igény tekintetében – a megfelelő személyi, tárgyi, infrastrukturális, tervezhető finanszírozási feltételek nélkül „rideg integráció” csak, ami mindenkinek árt. Az integrált oktatás az esélyegyenlőség felé való jelentős elmozdulás lehetne, azonban ez több – az oktatási intézményben foglalkoztatott – szakembert, továbbá jelentősebb anyagi forrást igényel, valamint nyilvánvalóan nem valósítható meg több ezres pedagóguselbocsátással és több száz megszűnő oktatási intézménnyel, mamutiskolák preferálásával. Kerpen Gábor közölte: a PDSZ több alkalommal tett erre vonatkozó javaslatokat, ezt megismételik minden adandó alkalommal, és remélik, a jövőben nem találkoznak elutasítással.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.