A kérdés szerepelt a keddi Közoktatáspolitikai Tanács napirendjén is, ám az érdekvédelmi szervezet írásos dokumentum hiányában ezt nem tartja egyeztetésnek. A PDSZ nem kapott érdemi választ arra, hogy a javasolt rendszer miként segíti a megfogalmazott kettős célt: az esélyegyenlőséget, és az iskolák közötti átjárhatóságot – írta az érdekvédő közleményében.
Kerpen közölte: azt sem tudni, hogy ha csak a feladatot veszi át – és az épületet nem – az állam, akkor vajon mi lesz a gyerekekkel, ha az iskola épületének állaga romlik. Talán szétdobják más településekre a gyerekeket? – kérdezte. A PDSZ a foglalkoztatás szempontjából nem lát kellő garanciát a nem pedagógusok közalkalmazotti jogviszonyának megmaradására, azaz ők könnyen kikerülhetnek a rendszerből.
Nincs válasz a közvetlen állami fenntartású intézményekben az osztályok átlaglétszámára és arra sem, hogy vajon az állam, mint fenntartó, mennyi tanórán kívüli tevékenységet finanszíroz. „A PDSZ jelen állapotában nem támogatja az ötletet, mert üres A4-es lapot nem írhatunk alá, azonban részt kívánunk venni abban a munkában, amelynek eredményeként eldőlhet, hogy az állami fenntartású intézmények rendszere, vagy más modell alkalmas a célok elérésre” – zárta állásfoglalását Kerpen.
(MTI)

Kóros elmeállapotú nő akart bírót és rendőrkapitányt ölni
A hivatalokat is megfenyegette.