Február 1-je és március 13-a között a megye több településén panaszládákat helyeztek el, amelyekbe összesen 113 levelet, megkeresést dobtak be, többen postán küldték el panaszlevelüket, ezzel együtt az ombudsman hivatalába a megyéből 193 beadvány érkezett – mondta Szabó Máté ombudsman hétfőn Miskolcon tartott sajtótájékoztatóján. A legtöbben szociális és egészségügyi problémákkal fordultak az ombusdmani hivatalhoz, de több panasz szólt a közüzemi szolgáltatók – az áram- és földgázszolgáltatók, a szemétszállítás, a közlekedési vállalatok, a távhőszolgáltató – tevékenységéről – közölte Szabó Máté.
Tájékoztatása szerint a panaszládákban elhelyezett, és az országgyűlési biztoshoz más úton megküldött állampolgári kifogások jellemző módon az önkormányzatok egyes részlegeit, az építési hatóságokat, a gyermekvédelmi szervezeteket érintették, de voltak a földhivatalok eljárására vonatkozó kifogások is, és érkezett néhány észrevétel a gyermekvédelem egyedi problémáiról is. Ezeket az ombudsmani hivatal feldolgozta, a megállapításokról először a beadványt küldőket és más érintetteket értesítik.
Szabó Máté hangsúlyozta: a panaszok kivizsgálásán túl, minden évben hivatalból is a tevékenysége középpontjába állít néhány fontos, átfogó témát. Ilyen volt tavaly a gyülekezési jog érvényesülésének elemzése, idén pedig a fogyatékossággal élők jogai, valamint a közlekedés került a hivatalból indított vizsgálatok homlokterébe. Az ombudsman elmondta azt is: évente többféle megközelítésben is elemzi a gyermekjogok helyzetét, ennek fő hangsúlya most a fiatalok és az erőszak.
(MTI)

Kóros elmeállapotú nő akart bírót és rendőrkapitányt ölni
A hivatalokat is megfenyegette.