Radikálisan rombolná a közoktatást a liberális törvénymódosítás

A KDNP szerint a magyar oktatási rendszer radikális rombolásához vezetne a Magyar Bálint és Sándor Klára által benyújtott liberális közoktatási törvénymódosítás elfogadása – közölte Hoffmann Rózsa, az ellenzéki párt frakcióvezető-helyettese keddi, budapesti sajtótájékoztatóján. A Pedagógusok Szakszervezete (PSZ) nemtelen támadásnak tartja a terveket.• A PDSZ elutasítja a liberálisok oktatási „reformját”• Az MSZP sem díjazza Magyar Bálinték oktatási ötleteit• HÖOK: elfogadhatatlan a felsőoktatási törvény tervezett módosítása

MNO
2009. 05. 26. 9:33
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A kereszténydemokrata politikus összegzése szerint a többek között a nyolcosztályos gimnáziumok megszüntetését, a hétvégi házi feladat tilalmát célzó javaslat benyújtásához két ok vezethetett: az abszolút szakmai hozzá nem értés, a tudatos rombolás, illetve ezek ötvözete. Hozzátette: a nyolcosztályos gimnáziumok az elmúlt húsz évben igazolták létjogosultságukat, teljesítették és teljesítik hivatásukat, a tehetséggondozást.

PSZ: nemtelen támadás

A Pedagógusok Szakszervezetének országos vezetősége megdöbbenéssel és felháborodással fogadta Magyar Bálint és Sándor Klára a közoktatási törvényhez beadott módosító javaslatait. Közleményükben tiltakoznak amiatt is, hogy a szakmai és érdekvédelmi szervezetekkel való előzetes egyeztetés, vita nélkül ne lehessen dönteni ilyen fontos kérdésekben. Nemtelen támadásnak ítélik meg a 8 osztályos gimnáziumok kimenő rendszerben való megszüntetésének tervét. A szakszervezet szerint a kilencvenes évek oktatáspolitikai vitái által létrejött 6+6, 4+8, 8+4 szerkezet egy elemének megszüntetése, a 6+6 szerkezet favorizálása nem szolgálja az oktatásban részt vevő szülők, tanulók, pedagógusok érdekeit. Tiltakoznak az egységes iskola és kollégium létrehozása ellen is, mert ott sem a gyerekek érdeke a fontos, hanem az iskolában tanító pedagógusok töredékóráival akarják olcsóbban, de kisebb pedagógiai-nevelési haszonnal működtetni az intézményrendszert.

Elfogadhatatlan számukra a nem szakrendszerű oktatás új definíciója, hiszen a kompetenciaalapú oktatás eddig is tantárgyi rendszerben valósulhatott meg. A nevelők kompetenciájába való durva beavatkozásnak ítélik meg a házi feladatok kérdésének ilyetén való szabályozását, a pedagógiai programok újabb megváltoztatási szándékát. Követelik, hogy az Országgyűlés utasítsa el ezt az időszerűtlen, előkészítetlen, a szakmával meg nem vitatott antidemokratikus és az oktatásban érdekelt valamennyi partner érdekeit sértő elképzelést – zárul a Pedagógusok Szakszervezete országos vezetőségének állásfoglalása.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.