„Zacskóból” isznak a fiatalok

„Zacskóból” isznak újabban a fiatalok. Töményet fogyasztanak az utcán, vagy a parkolóban, a hipermarketben történő vásárlás után. Így olcsóbb berúgni és nem kell megfizetni a szórakozóhelyeken a drága italokat. Ugyanakkor manapság már nem trendi józanul érkezni egy buliba.

MNO
2009. 05. 24. 17:03
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Baranyi Attila az utóbbi évtizedben több Gyöngyös környéki diszkót is működtetett. Egyre több alkoholt fogyasztanak a mai fiatalok – állapítja meg az üzlettulajdonos. Ma már az a trend, hogy éjfélkor érkeznek a buliba, és hajnal ötig maradnak. Mivel a szórakozóhelyen vásárolva általában drágábbak az alkoholos italok, ezért – Baranyi Attila tapasztalatai szerint – a közönség „előmelegít” az utcán, vagy a hipermarket parkolójában. Ilyenkor üvegszámra fogynak a legerősebb italok is. Manapság a lányok is ugyanúgy leisszák magukat, mint a fiúk. A fiatalok nagyon felelőtlenek, olykor ittasan is a kormánykerék mögé ülnek, hiába a zéró tolerancia.

Gyöngyös környékén a Kábítószerügyi Egyeztető Fórum (KEF) vállalta fel a fiatalok védelmét a káros hatású szerektől, így az alkoholtól is. Elnökük, Tóth János Tamás kifejti: épp most fogalmazzák újra hároméves kábítószer-ellenes stratégiájukat, melyben a legális drogokra – így az alkoholra – is koncentrálnak. A szakember úgy látja, elsősorban magukkal a gyerekekkel és a szüleikkel, majd az üzletvezetőkkel kellene szót érteni, hogy ne szolgáljanak ki 18 év alatti fiatalokat itallal. Sajnos, ennek igen kicsi a realitása – közli az elnök, s hozzáteszi: sokkal reálisabb célkitűzés, hogy legalább azoknak ne adjanak ki alkoholt, akik láthatóan már többet ittak a kelleténél.

(heol.hu)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.