11 hatósággal együtt készül bevetésre a Kánikula II.

Kánikula II. elnevezéssel újabb fogyasztóvédelmi ellenőrzéssorozat indult július elsején, 11 hatóság részvételével – mondta Budai Bernadett kormányszóvivő csütörtökön Budapesten.

MNO
2009. 07. 02. 10:46
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az egy hónapig tartó akciósorozatban a hatóságok a belföldi turizmus szempontjából kiemelt területeken, így a vendéglátóhelyeken, az idényjellegű rendezvényeken, fesztiválokon, strandokon, fürdőkben végeznek ellenőrzéseket, és a szezonális foglalkoztatást is vizsgálják.

A hatóságok továbbá ellenőrzik a gyermek- és ifjúsági táborokban a vízminőséget, a higiéniai feltételeket, valamint az étkeztetést. Minden ellenőrzött területen kiemelt figyelmet fordítanak az élelmiszer-biztonságra – itt vizsgálják a termékek eredetét, szavatosságát és minőségét –, és ellenőrzik a kisboltokat, piacokat, szupermarketeket.

A kormányszóvivő elmondta: a 2007 novembere óta indított öt fogyasztóvédelmi akciósorozatban 190 ezer ellenőrzés során közel 7 milliárd forint bírságot szabtak ki, és 500 tonna élelmiszert vontak ki a forgalomból. A Kánikula II. akcióban többek között az Adó- és Pénzügyi Ellenőrzési Hivatal (APEH), a Vám- és Pénzügyőrség Országos Parancsnoksága (VPOP), a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság, a Magyar Élelmiszer-biztonsági Hivatal, a Mezőgazdasági Szakigazgatási Hivatal, az Állami Népegészségügyi és Tisztiorvosi Szolgálat, az Országos Környezetvédelmi, Természetvédelmi és Vízügyi Főfelügyelőség és az Országos Munkavédelmi és Munkaügyi Főfelügyelőség is részt vesz.

(MTI)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.